Una línia d'autobusos directes connectarà diàriament Vilanova i Vilafranca a partir de la primavera

Els dies feiners garantirà 14 viatges en cada sentit, 8 els dissabte i 5 els festius

Segons les pre­vi­si­ons de la Gene­ra­li­tat, aquesta pri­ma­vera començaran a fun­ci­o­nar els auto­bu­sos direc­tes entre Vila­nova i Vila­franca, una de les rei­vin­di­ca­ci­ons del ter­ri­tori que es mate­ri­a­lit­zarà pro­pe­ra­ment per fer front al dèficit de trans­port públic entre les dues comar­ques. El regi­dor de Mobi­li­tat de Vila­nova i la Geltrú, Xavier Car­bo­nell, ha expli­cat que l'incre­ment d'auto­bu­sos serà del 60%, per­me­tent així tenir bus entre Vila­nova i Vila­franca els diu­men­ges i dies fes­tius, un ser­vei que actu­al­ment no exis­teix.

La línia ofe­reix actu­al­ment nou viat­ges en cada sen­tit els dies fei­ners, uns viat­ges que fan parada a un bon gra­pat de muni­ci­pis, nuclis i urba­nit­za­ci­ons del Gar­raf i l'Alt Penedès. Pre­ci­sa­ment això és el que fa el ser­vei poc pràctic per als trànsits entre Vila­nova i Vila­franca, ja que la durada de la ruta és de prop d'una hora i va un recor­re­gut gai­rebé turístic entre les dues comar­ques. Ara, amb l'ampli­ació de la línia no es perdrà el ser­vei per als nuclis i urba­nit­za­ci­ons, però es gua­nya­ran viat­ges direc­tes entre les dues ciu­tats, tot i que encara s'està nego­ci­ant amb l'admi­nis­tració la pos­si­bi­li­tat que Canye­lles tin­gui la seva pròpia parada en aquests viat­ges direc­tes. Així, a par­tir de la pri­ma­vera, hi haurà fins a 14 viat­ges dia­ris entre Vila­nova i Vila­franca els dies fei­nes. Els dis­sab­tes es pas­sarà de tenir els tres viat­ges actu­als a vuit i els dies fes­tius es faran cinc viat­ges, un ser­vei que actu­al­ment no es dóna.

El regi­dor de Mobi­li­tat, Xavier Car­bo­nell, reco­neix que l'ampli­ació del ser­vei no es cor­res­pon amb tot el que dema­nava el govern vila­noví, «però es tracta d'una pro­posta engres­ca­dora». La millora pel que fa al ser­vei actual és evi­dent, però Car­bo­nell con­si­dera que la major freqüència i el ser­vei directe con­tri­buirà que la demanda d'aquesta línia aug­menti con­si­de­ra­ble­ment. En aquest sen­tit, per Xavier Car­bo­nell el que és clar és que «quan s'hagin aca­bat les obres del des­do­bla­ment i fun­ci­oni la nova C-15, el trans­port públic entre Vila­nova i Vila­franca s'haurà de tor­nar a millo­rar». I és que per al regi­dor de Mobi­li­tat de Vila­nova i la Geltrú, les admi­nis­tra­ci­ons locals han «de tre­ba­llar pel Penedès com a ter­ri­tori i una altra cosa és si s'ha de tenir o no una admi­nis­tració pròpia».

Una de les assig­na­tu­res pen­dents en tema de trans­port públic, segons ha apun­tat el regi­dor de Mobi­li­tat, són les con­ne­xi­ons per car­re­tera amb el Baix Penedès. La línia inter­mu­ni­ci­pal que con­necta Vila­nova i el Ven­drell fun­ci­ona des de fa mols anys, però no és ope­ra­tiva els dies fes­tius, i de moment no hi ha un com­promís ferm per ampliar el ser­vei. Mal­grat això, el ser­vei fer­ro­vi­ari de roda­lies garan­teix les comu­ni­ca­ci­ons amb els muni­ci­pis del Baix Penedès amb trans­port públic, un fet que no es dóna amb la comarca de l'Alt Penedès.

Més parades a Vilanova del bus interurbà

El govern de Vilanova i la Geltrú reclama a la Generalitat més parades de les línies intermunicipals per poder ampliar el nombre d'usuaris i facilitar la mobilitat interna a la ciutat. Una de les demandes té com a objectiu facilitar els desplaçaments al nou centre d'atenció primària de Baix a Mar als usuaris de les urbanitzacions del Prat de Vilanova i Santa Maria de Cubelles. Actualment, aquests dos nuclis disposen de transport públic gràcies a un acord amb la Generalitat que ha permès crear dues noves parades (a l'estació de trens i a la rambla Samà) dins de la línia del Vendrell. Així que els usuaris de l'ambulatori del Prat i Santa Maria han de baixar a la parada de l'estació per poder arribar al centre sanitari. La intenció del govern és que s'introdueixi un canvi en la ruta de la mateixa línia per crear una parada a la façana marítima, més aprop de l'ambulatori.

D'altra banda, pel que fa al servei de bus amb Barcelona, l'equip de govern també vol que disposi de noves parades a la ciutat, ja que actuament només para a l'estació de trens i es crea certa competència entre els dos serveis. El regidor de Mobilitat, Xavier Carbonell, ha explicat que després de diverses negociacions amb la Generalitat, hi ha el compromís que al llarg d'aquest any s'apliqui l'ampliació dels punts de sortida del bus directe cap a Barcelona. Les noves parades estarien situades al carrer del Doctor Zamenhof, a la ronda Ibèrica i al centre de la ciutat (rambla Samà). D'aquesta manera, l'usuari de transport públic es podrà plantejar si per proximitat li és més pràctic anar a Barcelona en autobús que en tren, ja que hi haurà parades repartides per diferents punts de la ciutat i s'evitaran probablement trànsits interns innecessaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.