Infraestructures i serveis

L’estació del TAV a l’aeroport de Girona ha d’estar abans del 2026

L’estació del TAV a l’aero­port de Girona, la redacció del pro­jecte de la qual ja està adju­di­cada des del 30 de juny pas­sat, ha d’estar cons­truïda abans de cinc anys. L’adju­di­cació s’ha fet a l’empresa Sai­tec SA i el govern espa­nyol hi des­tina 284.592 euros.

En l’acord per a l’ampli­ació de l’aero­port del Prat s’esmenta la cons­trucció de l’estació en alta velo­ci­tat als aero­ports de Girona i Reus, i diu que “per­metrà apos­tar per la inter­mo­da­li­tat i millo­rar el fun­ci­o­na­ment de l’aero­port de Bar­ce­lona, ja que situa les ins­tal·laci­ons de Girona i Reus a 30 minuts de les de Bar­ce­lona”. Aques­tes dues ins­tal·laci­ons podran com­bi­nar, segons s’afirma en l’acord, el seu rol actual d’aero­port de pro­xi­mi­tat amb el de com­ple­men­tari per des­con­ges­ti­o­nar el de Bar­ce­lona, que es con­ver­tirà en un hub inter­con­ti­nen­tal.

El pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, va asse­gu­rar ahir que esta­ven a favor que es fes l’ampli­ació de l’aero­port de Bar­ce­lona “sem­pre que es con­si­derés també el sis­tema aero­por­tu­ari català i, per tant, la inter­con­nexió entre Vilobí d’Onyar, Bar­ce­lona i Reus com passa en molts altres països del mon”. “És una gran notícia per a la indústria, per al turisme i per als ciu­ta­dans perquè d’alguna manera ens acosta més a Europa”, asse­gura. El pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Girona demana ara “que les obres s’exe­cu­tin com més aviat millor” i que “no passi com en altres casos, que es deci­deix que es fan i tar­den a exe­cu­tar-se”.

El pre­si­dent de la Dipu­tació de Girona, Miquel Noguer, també parla de la importància de la inter­con­nexió entre els aero­ports: “El fet que els aero­ports esti­guin inter­con­nec­tats entre si és la manera que fun­ci­o­nin.” Noguer explica que una estació d’alta velo­ci­tat a l’aero­port de Girona és el que ha estat recla­mant el ter­ri­tori durant molts anys. “Jo penso que l’aero­port de Girona no serà la quarta pista del de Bar­ce­lona, però sí serà un aero­port com­ple­men­tari, que és el que ha de ser, i que Bar­ce­lona es con­cen­tri en aquest gran hub del sud d’Europa.”

L’alcal­dessa de Girona, Marta Madre­nas, va opi­nar ahir en una piu­lada sobre l’acord de tenir una estació del TAV a l’aero­port: “L’acord per tenir l’estació a l’aero­port de Girona amb l’horitzó 2026 és una bona notícia per al progrés econòmic de la ciu­tat, el ter­ri­tori i el país.” “Tenim un aero­port pre­pa­rat per ser el segon de Cata­lu­nya i aju­dar a fere que el Prat es pugui cen­trar en vols inter­na­ci­o­nals”, va dir.

En la mateixa piu­lada l’alcal­dessa expli­cava que des de l’Ajun­ta­ment de Girona ja van fer un estudi que demos­trava que amb l’estació a l’aero­port “es podria dupli­car la seva àrea d’influència, i ser un aero­port del país”. “Neces­si­tem infra­es­truc­tu­res moder­nes i ambi­en­tal­ment efi­ci­ents, i també caldrà par­lar de la gestió”, va escriure. Al parer de l’alcal­dessa, tenir un aero­port potent no només és impor­tant per al turisme, també bene­fi­cia l’acti­vi­tat empre­sa­rial, cul­tu­ral, espor­tiva o uni­ver­sitària. Tot això “encaixa en el nos­tre model de ciu­tat”. “En un món glo­bal, cal estar ben con­nec­tats. Espero que l’Estat com­pleixi l’acord”, va aca­bar dient.

Que es cons­tru­eixi una estació del TAV a l’aero­port de Girona és una antiga rei­vin­di­cació del ter­ri­tori gironí, des de fa més de deu anys, que con­si­dera essen­cial que hi hagi aquesta infra­es­truc­tura per poten­ciar més l’aero­port gironí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.