infraestructures
El pont ferri de Planoles tindrà menys talussos
A petició de l'Ajuntament, s'ha variat el traçat perquè tingui menys impacte, però l'obra s'allarga
La modificació de l'estructura del nou pont sobre la línia del tren Barcelona-Puigcerdà al seu pas per Planoles i dels seus accessos ha fet retardar l'acabament d'aquesta obra més d'un any. Aquestes modificacions han estat proposades per l'Ajuntament amb l'objectiu de reduir al màxim l'impacte ambiental. En alguns dels accessos hi havia en el projecte original talussos de fins a quinze metres d'altura en una zona d'interès ambiental, i sobretot tapava visualment i completament la carretera de Cal Renegat.
Per contra, ara amb el nou traçat, a part de reduir una mica l'altura dels talussos, el nou traçat afectarà una zona de poc interès ambiental, ja que hi passa una carretera. La construcció del nou viaducte evitarà que els qui volen anar al sector oest del poble hagin de passar com ara pel pas a nivell proper a l'estació. L'estructura donarà servei a les famílies del nucli de Nevà, als usuaris de l'alberg Pere Figuers de la Generalitat i a les cases de Cal Renegat, el Molí, Cal Gaspar i del veïnat de les Casetes. Els treballs formen part d'un paquet de millores a una trentena de passos a nivell de la línia fèrria entre Barcelona i Puigcerdà, amb una inversió de 4,59 milions d'euros.
LA XIFRA
A Toses ja el tenen fet
A Toses, el viaducte sobre la via del tren, a la mateixa línia, ja està construït. Ha costat 1,4 milions. En aquest cas és especialment important, perquè evitarà que els usuaris de la pista entre Planés i la collada de Toses hagin de creuar també el pas a nivell amb el risc que això comporta. Aquesta pista és molt transitada a l'hivern. El nou pont ha comportat eliminar part de l'antic vial d'accés al centre.