Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

El Pertús rebutja un tercer túnel per sota el municipi

Per soterrar la MAT, la Prefectura i la societat RTE argumenten que el millor traçat és el que passa just a sota del Pertús però els veïns el rebutgen

El traçat esco­llit a hores d'ara per soter­rar la MAT al pas de la fron­tera, pas­sarà a uns vui­tanta metres a l'est dels dos túnels de la línia de gran velo­ci­tat, i a uns vui­tanta metres de pro­fun­di­tat just a sota del poble del Pertús. Unes dues-cen­tes per­so­nes van assis­tir aquest dimarts 22 de març a la segona reunió pública con­vo­cada al Pertús per pre­sen­tar-lo a la població. Yves Deco­eur, direc­tor de pro­jecte de la soci­e­tat RTE, que impulsa la con­nexió elèctrica trans­fron­te­rera, va inten­tar convèncer els veïns que no s'han de pre­o­cu­par. Segons Deco­eur, aquest traçat és el millor pos­si­ble tenint en compte els exhaus­tius estu­dis geològics i hidrològics que s'han dut a terme. El repre­sen­tant de RTE també va voler tran­quil·lit­zar els veïns escal­dats pel pre­ce­dent dels túnels de tren d'alta velo­ci­tat: segons el tècnic, la gale­ria només farà uns 3,5 metres d'amplada (con­tra els 10 metres dels túnels del TGV), l'impacte serà vuit vega­des menor, la velo­ci­tat de per­fo­ració serà vuit vega­des més feble i les ones magnètiques seran mínimes. Però els veïns no s'ho cre­uen, i alçaven car­tells de rebuig, men­tre amb xiu­lets i inter­ven­ci­ons espontànies, fan obser­var que alguns ja tenen esquer­des a les cases a causa dels túnels exis­tents i que es van pro­duir ensor­ra­ments de ter­renys al muni­cipi veí de les Clu­ses. Repre­sen­tants de les enti­tats opo­si­to­res, i el mateix bat­lle, Claude Picas, van recla­mar a Yves Deco­eur que es recon­si­de­rin altres opci­ons, com ara la que havia de seguir vora l'auto­pista. Segons RTE, aquesta pos­si­bi­li­tat va ser des­car­tada per les difi­cul­tats tècni­ques que supo­sava (ampli­ació dels via­duc­tes), pel seu cost ele­vat i pel fet que a par­tir de l'entrada en ter­ri­tori de l'Estat espa­nyol la regla­men­tació no per­met que la MAT voregi l'auto­pista. El bat­lle va tan­car la reunió rei­te­rant que el muni­cipi s'oposa a aquest traçat i que recla­marà estu­dis com­ple­men­ta­ris a la Pre­fec­tura i RTE.

LA XIFRA

80
La nova galeria
seria a 80 m de profunditat i 80 m de distància de les dues galeries del TAV, just a sota el poble.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.