transports
Ryanair i el govern volen tornar a negociar per Girona
La companyia afirma que està disposada a reconsiderar la seva posició respecte a les instal·lacions de Vilobí
Fonts del govern reclamen saber primer quines són les previsions per l'estiu vinent
Falten poques setmanes perquè les companyies aèries acabin de tancar la temporada d'estiu 2012. Aquest és el context en què s'han de situar les declaracions d'ahir de Michael Cawley, vicepresident de Ryanair, que serveixen per pronosticar un altre episodi d'estira-i-arronsa entre la companyia i les institucions per l'aeroport de Girona. Cawley va admetre que estan disposats a “reconsiderar” la situació de la companyia a Girona, però va tornar a criticar el govern català: “Són bastant mal educats, els hem escrit en diverses ocasions i no hem rebut la cortesia d'una resposta. Estem disposats a parlar amb tothom i considerar qualsevol possibilitat, però no sabem si aquesta gent és viva o morta”, va dir. Cawley va recordar que va ser el nou govern el que no va complir el que s'havia pactat amb el govern anterior, i que mentrestant a Spanair se li concedeixen ajudes multimilionàries. En aquest sentit, va afirmar que si des de la Generalitat el truquen, intentaran “reconsiderar la situació i parlar amb ells” respecte al futur a Girona. Al juliol Cawley havia comentat que no descartaven continuar amb la política de supressió de vols des de Girona si no hi havia acords, i posava el setembre com a data límit per assolir-lo. Passat aquest termini, ara Ryanair pressiona per iniciar una altra tanda de negociacions.
Contracte denunciat
La reacció de la Generalitat ha estat recollir el guant, però amb condicions. Fonts del govern van insistir ahir que estan oberts a negociar altra vegada amb la companyia de cara a l'estiu de l'any vinent, i van reiterar que mantenen l'oferta de 7,5 milions a l'any per 4 milions de viatgers, però van afegir que aquestes no són unes xifres inamovibles. Malgrat tot, fonts del govern han assenyalat que abans de començar qualsevol procés negociador cal “saber quina predisposició té la companyia a arribar a acords, i quina és la seva proposta de rutes i freqüències per l'estiu”. Abans de desembre és el termini per intentar tancar la negociació, si és que s'acaba produint.
A més, les mateixes fonts han desmentit Cawley i han assegurat que des del mes de juliol no es té constància d'haver rebut cap notificació de la companyia per parlar sobre el seu futur a Girona. D'altra banda, també han assegurat que no es pagarà la quantitat que pertocaria a Ryanair del novembre i el desembre, quan s'acabava el contracte. El motiu és l'incompliment que hi haurà per la reducció a 90 freqüències setmanals. Finalment, el conseller de Territori, Lluís Recoder, va assegurar ahir que en els pròxims mesos altres companyies començaran a operar des de Girona.