Infraestructures

infraestructures

Sala creu que no calen grans inversions a l'aeroport de Girona

El director opina que les instal·lacions actuals són suficients i no veu el TAV com una competència

El director de l'aeroport de Girona, Lluís Sala, considera que ara mateix no calen algunes de les grans inversions previstes en el pla especial d'ampliació de l'aeroport, que Aena va presentar el 2008 en plena expansió de Ryanair. Segons Sala, s'haurien de “revisar” objectius, com ara el d'un allargament de la pista de 490 metres per permetre-hi vols intercontinentals i arribar fins als 30 milions de viatgers. Les previsions del pla indicaven que el 2015 s'arribaria als 7,7 milions de viatgers, i se superarien els 11 milions el 2025. Malgrat que la tramitació continua endavant, Sala creu que s'ha de tenir en compte la realitat actual: “No es tracta de tirar enrere res, però les coses s'han de fer en el moment que sigui necessari”.

En aquest sentit, el director opina que l'aeroport “està fet i preparat per no perdre cap oportunitat que es presenti” i rebre més companyies. Amb les instal·lacions actuals assegura que es podria arribar fins als vuit milions de viatgers anuals, lluny dels encara no tres milions en què va quedar la infraestructura el 2012.

Respecte l'arribada del TAV, Sala no creu que sigui un impediment per recuperar el vol a Madrid, ja que l'avió és més competitiu i eficient en aquesta ruta. Al contrari, veu el TAV com una oportunitat per ampliar la zona d'influència de l'aeroport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.