Serveis

Reunió urgent pel robatori de cable telefònic a l'Alt Empordà

Els alcaldes de Garriguella, Vilamaniscle i Palau-saverdera demanen solucions a Telefónica i als Mossos

A Garriguella es produeix el cinquè tall en vuit dies i Borrassà fa cinc dies que no té servei

Els alcaldes de Garriguella, Vilamaniscle i Palau-saverdera van fer una reunió urgent amb els Mossos d'Esquadra i Telefónica per tractar el problema dels robatoris de coure dels cables telefònics. Segons l'alcalde de Garriguella, Carlos Suárez, la trobada l'havien demanat ahir mateix els alcaldes, tips dels talls del servei que es produeixen contínuament. De fet, en aquest municipi ahir hi va haver el cinquè robatori en vuit dies –un dels cops es va tallar el cable però no es van endur el coure– i tornaven a estar sense telèfon. “Hi ha veïns que des de dimarts passat estan sense servei telefònic. Això és un petit drama”, deia Carles Àlvarez.

En la reunió els alcaldes van demanar, d'una banda, a Telefónica més informació, ja que, tot i que els ajuntaments tenen un telèfon on poden notificar les incidències, molts cops s'estan diverses hores sense tenir-ne cap notícia. L'empresa es va comprometre a solucionar-ho. A més, els tres batlles van reclamar als Mossos més vigilància. I els representants policials van assegurar que s'incrementarà la presència d'efectius.

Precisament, ahir també es va saber que a Borrassà des de divendres a la nit no tenen servei telefònic també per un robatori de coure. Segons l'alcalde, passa molt sovint i han demanat a la companyia que ho resolgui. “Els altres cops els talls no havien durat tant, aquest és el més llarg”, va dir.

En canvi, Palau-saverdera va recuperar el servei ahir al migdia. L'alcalde reclama un canvi de legislació per poder enxampar els compradors de coure.

El modus operandi d'aquesta banda és fer-se passar per operaris per tallar els cables a plena llum del dia i, de nit, s'enduen el coure. Segons fonts dels Mossos d'Esquadra, l'últim cas ha estat a la línia que abasteix Palau-saverdera i Pau, on dimarts al migdia van robar-hi 650 metres de cable aeri. Va ser al pas del cablejat per la urbanització dels Olivars. Per la seva banda, la companyia Telefónica ha explicat a aquest diari que el temps de mitjana de reparació d'aquestes avaries és de 24 hores però que en alguns casos es demora perquè abans d'enviar-hi els operaris han de deixar espai per a la investigació policial, i també per la reincidència en els robatoris. Es troben que els lladres sostreuen coure del mateix punt amb poques hores de diferència. També expliquen que normalment són zones de difícil accés.

LA XIFRA

5
dies
fa que a Borrassà no tenen servei de telèfon ni ADSL pel robatori del coure de la línia que arriba de Vilajuïga.

LES FRASES

Han d'agafar els que compren el material i això s'acabaria. El que passa aquí és denigrant i tercermundista
Narcís Deusedas
alcalde de palau-saverdera
La companyia entenc que hauria de substituir els cables de coure i posar fibra òptica, i posar-nos al segle XXI
Ferran Roquer
alcalde de borrassà


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.