La ronda sud d'Igualada tindrà un accés a la ciutat
La primera fase de la circumval·lació es va obrir el 2010 sense cap accés a Igualada
La nova via servirà per descongestionar el trànsit a les entrades de la ciutat i reivindicar el barri del Rec com a nova façana
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar ahir a Igualada l'adjudicació de la redacció de l'estudi informatiu de la nova via de connexió de la ronda sud de la ciutat (C-37) amb el nucli urbà. La primera fase de la circumval·lació, que rodeja el municipi pel sud entre l'A-2 i Santa Margarida de Montbui, es va acabar el 2010, després d'una inversió superior als 40 milions d'euros, però sense cap accés directe a la ciutat.
La construcció de la nova via, amb un quilòmetre de recorregut i dos viaductes, es posarà a licitació a partir del 2017 i tindrà un cost estimat de 8 milions d'euros. Rull va recordar que la situació financera “complexa” de la Generalitat “obliga a prioritzar els projectes amb aquest alt nivell de retorn, així com aquells que són capaços de donar valor a altres obres fetes”. En aquest sentit, Rull va lamentar que la carretera estigui “incompleta i infrautilitzada”, sense un enllaç a la capital de l'Anoia. Però no és l'única mancança.
La mateixa via té un enllaç pendent de finalitzar a Vilanova del Camí, una actuació amb un cost de 350.000 euros que Rull va assegurar que “està adjudicada i pendent d'una cessió de terrenys de l'Ajuntament”.
L'estudi analitzarà les alternatives per connectar la carretera amb la façana sud de la ciutat, el barri del Rec. L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, va reivindicar que aquesta àrea històricament dedicada a la indústria adobera “tindrà molta projecció”. De fet, el nou POUM que el govern municipal igualadí té a l'agenda redefinirà el barri i els seus usos aquest mandat.
El batlle va explicar que el nou accés és un projecte estratègic de la ciutat, que ara concentra bona part de la seva mobilitat d'entrada i sortida en el sector nord. El procés es farà en consens amb Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí, termes municipals per on passarà bona part de la nova via.
Sense pas subterrani
El “problema dramàtic de finançament” del qual es va queixar el conseller impedirà fer subterrani el pas a nivell de FGC que hi ha en un dels accessos d'Igualada, una operació valorada en 20 milions d'euros. Rull també va reconèixer que “s'ha de fer alguna cosa” amb la carretera C-15 entre Igualada i Vilafranca, tot i que “no té prou intensitat perquè es desdobli”.