Mataró protegeix les Cinc Sènies però no descarta que hi passi el tren pel mig

Només el PP rebutja que l'espai es destini únicament a activitat agrícola i reclama «més flexibilitat»

El principal grup de l'oposició, CiU, va optar per abstenir-se perquè, segons el regidor Joan Mora, es tractava d'una modificació urbanística important que «s'ha de mirar amb calma», que no només afecta les Cinc Sènies i que condiciona el futur de la ciutat. El regidor d'Urbanisme, Ramon Bassas (PSC), va explicar que aquest tràmit significava fer el primer pas per confeccionar el document que blinda, com a espai agrari, les Cinc Sènies, i que calia adaptar el planejament a les prescripcions del pla director del sistema costaner de la Generalitat. «La intenció és fer d'aquest àmbit un nucli de producció agrària, i també una reserva paisatgística», va afegir-hi. D'aquesta manera, s'actualitza el plànol d'usos del sòl i se'n creen de nous com ara equipaments agraris, serveis i dotacions privades i zones de conservació de l'hàbitat rural, que es vincula a un nou catàleg de masies i cases que s'està redactant.

El PP, com ja és conegut, van ser els únics a defensar que, a les Cinc Sènies, s'hi ha de fer alguna cosa més que activitat agrària i el regidor popular Paulí Mojedano va apuntar la possibilitat d'instal·lar-hi un parc empresarial i un centre de formació vinculat al medi ambient. Aquesta proposta, segons Mojedano, generaria riquesa a la ciutat. «Aquesta nova regulació serà negativa i hipotecarà el futur de Mataró», va dir. Una iniciativa que tant per al govern municipal com per a CiU es tracta més aviat d'«amagar» la intenció de construir a l'espai protegit. «Volen urbanitzar de forma sostenible, però urbanitzar», va etzibar l'alcalde, Joan Antoni Baron. La CUP tampoc hi va estar d'acord, però per motius totalment diferents. Per a Xavier Safont-Tria, el pla queda curt, però sobretot va justificar el vot contrari perquè el govern vol fer passar una línia de tren pel mig de les Cinc Sènies, fet que suposaria trinxar camps de conreu, un argument que de seguida l'alcalde es va afegir a puntualitzar: «No hi ha cap projecte i tan sols s'ha fet una traça de la futura variant de la línia de la costa; a més, ja hi haurà de temps per discutir-ho», va dir. Ramon Bassas, de la seva banda, va recordar-li que els canvis urbanístics no tenien res a veure amb la futura línia ferroviària.

L'aparcament il·legal

D'altra banda, la forta oposició veïnal al trasllat provisional del pàrquing de camions il·legal de les Cinc Sènies al solar dels antics Tallers Cypp va obligar el tripartit de Mataró a fer marxa enrere. El nou regidor de Via Pública, Francesc Melero (PSC), va admetre, després d'escoltar la intervenció de l'associació de veïns de Rocafonda, que ara s'estan estudiant altres emplaçaments. «Dins i fora de la ciutat», va afegir ahir Baron. Melero també va comentar que un altre dels motius per no tirar endavant la proposta és perquè al juny els terrenys ja s'han de posar a disposició de la Generalitat perquè comenci els tràmits per fer el centre educatiu que està previst al solar. El que sí que té els dies comptats és l'actual aparcament sense llicència de les Cinc Sènies, que hauria d'aturar l'activitat a finals de juliol.

Protesta d'alumnes a l'ajuntament

Com ja és habitual en el ple hi va haver un bon grapat de protestes. A banda dels veïns contraris a les antenes de telefonia mòbil i dels veïns de Figuera Major que no estan d'acord que l'Ajuntament faci servir un espai per a equipaments per fer-hi habitatges protegits, mig centenar d'alumnes de l'escola Menéndez y Pelayo també van aprofitar la sessió per fer sentir les seves reivindicacions. La decisió de traslladar el centre, un dels més antics de la ciutat, a la futura escola Montserrat Solà el 2011 no agrada als pares dels alumnes. Segons va explicar el vocal de l'AMPA Guillermo Pérez, les famílies no entenen per què es prefereix tancar l'escola en lloc de fer una reforma de l'edifici, que, segons el govern, no està en les millors condicions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.