Canals

Més que un rejoveniment

Amb la quarta generació del Rio, Kia continua la decidida renovació de la seva gamma. És bonic d'aspecte i respectuós amb el medi ambient

És realment sorprenent veure com han canviat les coses a Kia en només un any i mig. Tant, que ben aviat el seu model més veterà serà el Soul que, tot sigui dit, va arribar l'any 2009. I és que la marca coreana està duent a terme una clara aposta per un rejoveniment que va força més enllà de les connotacions estètiques. Una demostració d'això la tenim en el nou Rio, un model que Kia va presentar el mes de març al Saló de Ginebra i que per fi ha arribat als concessionaris, de moment en carrosseria de cinc portes i a partir del mes de gener de l'any que ve en format de tres portes.

El nou Kia Rio segueix fil per randa la tendència més actual dels models del segment B: optimització de les dimensions, increment del confort, més qualitat de conducció i equipament, estil ben marcat –per allò que l'estètica segueix sent una important raó de decisió– i una superior eficiència dels motors. Amb 7 centímetres més de distància entre eixos que el seu antecessor, ofereix més espai als seus ocupants. I el maleter també presenta un 6,6% més de volum útil (288 litres en configuració normal).

L'habitacle fa bon efecte i se'l veu acurat, més encara amb la combinació de tonalitats al davantal, tapisseria i interior de les portes –a joc amb el color de la carrosseria– que vam veure en algunes unitats durant la presentació d'aquest model a la premsa internacional.

Baixes emissions.

Kia aposta pels motors de gasolina atmosfèrics multivàlvules de baixa cilindrada per reduir consum i emissions, i en aquest sentit es desmarca de determinades marques europees que obtenen uns resultats magnífics –amb una elasticitat superior i una conducció més confortable– amb cilindrades similars i sobrealimentació per turbocompressor. N'hi ha dos, amb distribució variable i canvi de cinc marxes (1.2) o de sis (1.4). En turbodièsel, la firma coreana fa bandera dels 85 g/km de COs que emet el propulsor 1.1 CRDi de tres cilindres i turbo de geometria variable (99 g/km amb aire condicionat), amb canvi de sis marxes igual que en el propulsor 1.4 CRDi. Conduir el nou Kia Rio permet confirmar l'avenç també aconseguit en qualitats dinàmiques; els motors són silenciosos, el canvi és suau i el cotxe té un bon aplom sobre l'asfalt i es balanceja poc en els revolts.

VERSIONS DE GASOLINA: 1.2 CVVT:
1.248 cc. 85 CV i 121 Nm. Consum mitjà: 5 l/100 km. CO2: 109 g/km.
1.4 CVVT:
1.396 cc. 109 CV i 137 Nm. Consum mitjà: 5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.
VERSIONS DE GASOIL: 1.1 WGT:
1.120 cc. 75 CV i 170 Nm. Consum mitjà: 3,2 l/100 km. CO2: 85 g/km.
1.4 CVVT:
1.396 cc. 90 CV i 220 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 109 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,045/1,720/1,455 m.
PREUS GASOLINA:
De 9.400 euros (1.2 Basic) a 12.540 euros (1.4 Drive).
PREUS GASOIL:
De 11.740 euros (1.1 Basic) a 14.840 euros (1.4 Emotion).
WEB:

Primer és la seguretat

Sis airbags i control d'estabilitat de sèrie en tota la gamma del nou Rio deixen prou clar que Kia ha prioritzat la seguretat en l'equipament. També són de sèrie, sigui quina sigui la versió, l'ajuda a l'arrencada en pendents i els comandaments de la ràdio al volant, ajustable en altura i profunditat. El Kia Rio es comercialitza en quatre definicions d'equipament: Basic, Concept, Drive i Emotion, aquesta última exclusivament amb motor 1.4 CRDi i dotada, entre altres coses, de limitador de velocitat, climatitzador i sensors posteriors d'aparcament. Les 1.1 CRDi Basic i 1.4 CVVT (gasolina) disposen de sistema Start/Stop.

Junts però no barrejats

Tenint en compte que el Rio pertany al segment B, igual que els Kia Soul i Venga, és inevitable pensar si a més de la competència natural –més de 40 models al mercat estatal– no ha nascut amb rivals també a dins de casa. En absolut, perquè amb el seu aire de SUV el Soul marca perfectament les diferències. I, pel que fa al Venga, els responsables de la marca anuncien que a principis del 2012 se'n reestructurarà la gamma amb la finalitat que tingui ben definit el seu propi territori. El segment B és el més competit tant a Europa com a l'Estat, on registra un 26% de quota i se'n preveu un creixement notable a curt termini.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.