Més que un rejoveniment
Amb la quarta generació del Rio, Kia continua la decidida renovació de la seva gamma. És bonic d'aspecte i respectuós amb el medi ambient
És realment sorprenent veure com han canviat les coses a Kia en només un any i mig. Tant, que ben aviat el seu model més veterà serà el Soul que, tot sigui dit, va arribar l'any 2009. I és que la marca coreana està duent a terme una clara aposta per un rejoveniment que va força més enllà de les connotacions estètiques. Una demostració d'això la tenim en el nou Rio, un model que Kia va presentar el mes de març al Saló de Ginebra i que per fi ha arribat als concessionaris, de moment en carrosseria de cinc portes i a partir del mes de gener de l'any que ve en format de tres portes.
El nou Kia Rio segueix fil per randa la tendència més actual dels models del segment B: optimització de les dimensions, increment del confort, més qualitat de conducció i equipament, estil ben marcat –per allò que l'estètica segueix sent una important raó de decisió– i una superior eficiència dels motors. Amb 7 centímetres més de distància entre eixos que el seu antecessor, ofereix més espai als seus ocupants. I el maleter també presenta un 6,6% més de volum útil (288 litres en configuració normal).
L'habitacle fa bon efecte i se'l veu acurat, més encara amb la combinació de tonalitats al davantal, tapisseria i interior de les portes –a joc amb el color de la carrosseria– que vam veure en algunes unitats durant la presentació d'aquest model a la premsa internacional.
Baixes emissions.
Primer és la seguretat
Sis airbags i control d'estabilitat de sèrie en tota la gamma del nou Rio deixen prou clar que Kia ha prioritzat la seguretat en l'equipament. També són de sèrie, sigui quina sigui la versió, l'ajuda a l'arrencada en pendents i els comandaments de la ràdio al volant, ajustable en altura i profunditat. El Kia Rio es comercialitza en quatre definicions d'equipament: Basic, Concept, Drive i Emotion, aquesta última exclusivament amb motor 1.4 CRDi i dotada, entre altres coses, de limitador de velocitat, climatitzador i sensors posteriors d'aparcament. Les 1.1 CRDi Basic i 1.4 CVVT (gasolina) disposen de sistema Start/Stop.
Junts però no barrejats
Tenint en compte que el Rio pertany al segment B, igual que els Kia Soul i Venga, és inevitable pensar si a més de la competència natural –més de 40 models al mercat estatal– no ha nascut amb rivals també a dins de casa. En absolut, perquè amb el seu aire de SUV el Soul marca perfectament les diferències. I, pel que fa al Venga, els responsables de la marca anuncien que a principis del 2012 se'n reestructurarà la gamma amb la finalitat que tingui ben definit el seu propi territori. El segment B és el més competit tant a Europa com a l'Estat, on registra un 26% de quota i se'n preveu un creixement notable a curt termini.