Canals

Un autèntic fora de sèrie

L'aspecte exterior del model més petit i lleuger de Land Rover marca diferències amb la resta de SUV. I en prestacions, ben pocs estan al seu nivell

Cal dir d'entrada que qui vul­gui pas­sar des­a­per­ce­but al volant de l'Evo­que o habi­tu­al­ment faci ús de les pla­ces poste­ri­ors, haurà de renun­ciar a la car­ros­se­ria Coupé i anar direc­ta­ment a la de cinc por­tes. Sent les ver­si­ons iguals, li sor­tirà 1.000 euros més barata i a banda dels 3 centímetres més de l'altura en la part de des­cens del sos­tre, les altres dimen­si­ons són idènti­ques; i, gràcies a les dues altres por­tes late­rals, els ocu­pants dels seients del dar­rere li ho agrai­ran a l'hora d'entrar al cotxe i, encara més, quan hagin de bai­xar. Són els tri­buts que exi­geix un SUV que es des­marca dels altres per les seves línies –més encara en la versió Coupé–, que dins l'habi­ta­cle sublima l'exqui­si­desa pròpia dels Range Rover i que en pres­ta­ci­ons se situa en un nivell al qual arri­ben pocs altres.

L'Evo­que és el model més petit i lleu­ger de Land Rover, però no per això està exempt d'ampli­tud inte­rior i d'un bon male­ter (550 litres). I la seva gamma és extensa, amb les dues vari­ants de car­ros­se­ria que hem citat, tracció davan­tera o total, canvi manual o automàtic i motors tur­bodièsel (150 i 190 CV) i de gaso­lina (240 CV). Posats a triar, què hi ha millor que el motor de gasoil de 190 CV? No per­met esco­llir entre tracció sim­ple o total però sí entre la trans­missió manual o automàtica, que per uns 4.000 euros més incre­menta molt el con­fort de con­ducció.

Per dis­seny i la baixa posició en què es poden fixar, els seients davan­ters s'adi­uen per­fec­ta­ment amb el caràcter dinàmic de l'Evo­que, que en la versió SD4 se'ns va ben mani­fes­tar en car­re­te­res sinu­o­ses, el lloc ideal per cer­ti­fi­car la gran qua­li­tat del xassís, la pro­gres­si­vi­tat del motor, la rapi­desa i sua­vi­tat del canvi automàtic, l'efec­ti­vi­tat del dife­ren­cial Hal­dex en baixa adherència i la pre­cisió d'una direcció que gira de cap a cap (11,3 m) en poc més de 2,5 vol­tes del volant. I la fer­mesa de la sus­pensió es fa sen­tir poc en can­viar l'asfalt per una pista fores­tal. No vam posar l'Evo­que en situ­a­ci­ons com­pli­ca­des, però conei­xent-ne la genètica i dis­po­sant del deno­mi­nat Ter­rain Reponse, amb fun­ci­ons específiques per a gra­veta i neu, fang, rode­res fon­des i sorra, no tenim cap dubte que el límit només el mar­quen els pneumàtics d'asfalt. I en auto­pista i vies ràpides, la sua­vi­tat i la mínima remor han de satis­fer els més exi­gents.

MOTOR:
2.179 cc. 4 cilindres/16V. Injecció common rail i turbo de geometria variable.
POTÈNCIA:
190 CV a 3.500 rpm.
PARELL:
420 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic, 6 marxes.
TRACCIÓ:
Total permanent.
SUSPENSIONS:
Paral·lelogram deformable.
FRENS:
Discos ventilats 300 mm / Discos massissos 302 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,355/1,965/1,695 m.
PES:
1.670 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,5 segons*.
VELOCITAT MÀXIMA:
195 km/h*.
CONSUM MITJÀ:
6,4 l/100 km*.
EMISSIONS DE CO2:
169 g/km*.
PREU (Pure automàtic):
43.800 euros.
WEB:
www.landrover.es. (*) valors amb canvi automàtic.

L'exclusivitat té un preu

Tres són els nivells d'equipament del Range Rover Evoque SD4: Pure, Dynamic i Prestige. Tots ells disposen del sistema Terrain Reponse, un munt de controls de seguretat (frenada, estabilitat, antibolcada, assistència en pujades i baixades, etcètera), volant multifunció, fre de mà elèctric i botó d'engegada i aturada del motor. Els 9.800 euros de diferència entre el Pure i el Prestige corresponen a elements més exclusius, com ara els llums de xenó, la pantalla central d'alta resolució, que pot mostrar imatges diferents al conductor i a l'acompanyant, l'equip de música amb 11 altaveus o els entapissats interiors.

Rodeta en lloc de palanca

En prémer el botó per engegar el motor, s'eleva la rodeta que fa les funcions pròpies de la palanca del canvi en selecció de marxa i inserció del mode Sport, l'únic que permet utilitzar les lleves situades rere el volant si es vol executar els canvis manualment. Just a la base de la rodeta hi ha els botons de les diferents funcions del sistema electrònic Terrain Reponse.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.