Societat
Rosa Comellas i Romi Aldomà
Propietàries de New Look
“El pentinat de Meg Ryan va ser alliberador per a la dona”
Han celebrat 30 anys de vida de manera discreta però els centres New Look són una referència d'estil a Barcelona. Descobrim el secret del seu èxit
Si busques un servei ‘low cost' acabaràs tenint a casa un munt de productes per compensar
Judit Mascó la vam pentinar per al seu casament, però no som partidàries d'esbombar què fem ni qui ve als nostres salons. La discreció és bàsica
A Pasqual Maragall li vam cuidar molt bé la imatge durant els Jocs perquè ens representava a tots nosaltres
Canviar radicalment de pentinat quan estàs trist o desenganyat no et farà superar el mal moment. Els canvis s'han de fer quan estàs bé
L'estilista Romi Aldomà, la colorista Rosa Comellas i l'experta en relacions públiques Carmen Lemus van decidir fa 30 anys deixar l'empresa on treballaven, Llongueras, i crear el seu propi centre d'estètica i perruqueria a Barcelona, New Look. Avui en tenen quatre que són sinònim de modernitat i qualitat.
Com van celebrar els 30 anys?
Amb els nostres equips i la nostra gent, treballant. D'una manera discreta, com som els catalans. Vam fer una festa només per al personal i un recull de tota la nostra imatge des que vam començar fins avui. De fet, cada sis mesos fem un llibre amb totes les tendències estètiques globals (art, moda...) i com es vinculen amb la perruqueria, i després el posem a disposició dels clients.
Ara la informació també arriba via internet, un fet inimaginable l'any 83. Els afecta?
Moltíssim. És el canvi més gran que hem viscut perquè implica una contínua comunicació amb els clients. L'any 83 no donàvem ni hores concertades! Avui en dia resulten imprescindibles les xarxes socials. Hi hem de ser perquè la nostra clienta és una dona activa que treballa, demana hora via internet, penja fotos, entra a blogs... Nosaltres aquest any hem pensat treballar amb les blogueres que s'ajusten al nostre target perquè ara són les icones de moda de la gent. Les revistes de moda et donen prestigi i credibilitat però no són tan massives perquè s'han de pagar.
Com les revistes, la bona perruqueria també té un preu. Els ha fet mal l'arribada d'alternatives low cost?
Mira, teníem un client que sempre duia impecables americanes de Valentino, i un dia ens va dir: “Aquesta peça té set anys i està perfecta. Jo vaig pel món dient «vent-me car, que sóc pobre»”. I és que la qualitat té un preu però surt a compte. En la nostra professió hi ha qui asseca el cabell amb raspall de ferro i això deixa les puntes obertes i cremades. Nosaltres sempre ho fem amb raspall japonès, que el deixa brillant i saludable. Si busques un servei sense garanties acabaràs tenint a casa un munt de productes i vitamines per compensar el teu cabell. A New Look som honestos. Treballem amb tints de qualitat, marques que no enganyen i no reemplenem cap ampolla de xampú...
Hi ha qui no es pot permetre una perruqueria com aquesta.
Ho entenc, però el que vull dir és que s'ha de saber el que tries. Jo només discuteixo el terme barat i car. Et pots gastar el mateix en una samarreta bona que en tres d'una cadena. No serà la mateixa qualitat però tindràs diversitat. Nosaltres sempre donem al teu cabell el que demana de manera personalitzada.
Personalitzar implica adaptar les tendències a cada client
.
Sí,, això és bàsic. Si tens un quadre molt maco però té un marc apagat potser ningú no se'l mirarà. El marc és el cabell i cada persona l'ha de dur com millor li vagi al seu rostre, a la seva manera de ser, forma de vida... Nosaltres ens adaptem al client. No ens podem deixar portar per la creativitat, per la nostra vena artística sense pensar en la persona que tenim al davant. És la nostra filosofia i no ha canviat mai.
Sí,, això és bàsic. Si tens un quadre molt maco però té un marc apagat potser ningú no se'l mirarà. El marc és el cabell i cada persona l'ha de dur com millor li vagi al seu rostre, a la seva manera de ser, forma de vida... Nosaltres ens adaptem al client. No ens podem deixar portar per la creativitat, per la nostra vena artística sense pensar en la persona que tenim al davant. És la nostra filosofia i no ha canviat mai.
Llavors si algú els demana un cabell fregit a l'estil anys vuitanta, l'hi fan?
Si no li va gens li explicarem que s'equivoca. Quan passa això normalment és que la persona està malament per algun motiu i ho paga el cabell. Si estàs trist i penses que fent un canvi radical d'estil tot passarà t'equivoques totalment. Els canvis radicals s'han de fer quan estàs bé, perquè ho has pensat i estàs convençuda. Canviar de pentinat quan estàs fatal o desenganyat no et solucionarà la vida perquè el cabell no és el responsable del teu malestar.
En aquests trenta anys, quin ha sigut el look femení més demanat?
El de Meg Ryan a Quan en Harry va trobar la Sally. Aquell pentinat va agradar moltíssim i va ser molt demanat. Però no només és un look que es va posar de moda a principis dels noranta, va marcar un abans i un després. Va introduir la moda despentinada, amb tocs de metxes, amb un modelat molt gros... Va ser molt alliberador per a la dona, que es veia menys encotillada. N'hi ha altres també molt demanats, com el tall bob d'Amelie, però abans de fer un pentinat de moda has de tenir clar que a la clienta li quedarà bé. Madonna, la dona de les mil cares, també és molt seguida, tot i que ara menys.
Ara estem una mica conservadors, oi?
Ara vivim un moment massa uniforme i avorrit. Tot és cabellera rossa amb planxa i amb una mica d'ones. Falta personalitat i risc. Si vas a París veus moltes dones amb talls agosarats, i totes tenen un estil tremendament chic. Aquí costa molt treure el clixé de la cabellera com a sinònim de bellesa i joventut. A mi m'encanta el cabell curt sobretot a l'hivern quan portem bufandes i colls alts. Aquest estiu proposem cabells d'aparença molt natural i per a la nit recollits. Són preciosos i s'haurien de fer més.
Als anys vint i als seixanta el cabell curt era símbol de la revolució social!
Doncs mira! Ara tots som clònics. L'època de les grans estrelles de Hollywood era genial. Katharine Hepburn, Lauren Bacall, Audrey Hepburn... cadascuna tenia el seu estil únic i personal que s'ha fet etern.
Les actrius vénen a New Look, i ara han estat al backstage dels premis Gaudí
Vam ser-hi amb L'Oréal, sí. Isona Passola és clienta nostra, i tantes altres. Si podem ajudar el cinema i el teatre estem encantades. Vam fer els estilismes de l'obra Charing Cross Road amb Isabel Coixet i Carme Elias, una magnífica experiència.
Tenen clientes com Tita Thyssen.
Sí, la coneixem des que era parella de Lex Barker. Ella es troba bé com va i recorre a la perruqueria per fer-se el color. Té molta personalitat i això està molt bé. Estem molt contents de tenir-la com a clienta. Tenim la sort que aquí les famoses se senten segures. Un dia una senyora molt coneguda em va dir: “Aquí vinc tranquil·la perquè a la sortida mai no m'he de col·locar les ulleres negres”. No avisem els paparazzi. Ni tan sols expliquem qui ve. Quan Judit Mascó es va casar la vam pentinar i mai no ho hem dit. Ho explico ara!
Quan van fer 25 anys em van dir que la crisi no havia arribat a la perruqueria
Ara sí que ha arribat, però l'únic que es pot fer és adaptar-s'hi. Sabem que hem de treballar més i guanyar menys perquè no volem rebaixar la qualitat. Ens reinventem i busquem alternatives: coses noves que oferir, fer packs de serveis a millor preu, comunicar a les xarxes socials...
Els homes han canviat molt en 30 anys?
En el 84 no en veiem tants com ara ni gosaven fer-se gaires coses. Ara s'atreveixen a posar-se el cabell al davant, a dur-lo llarg, a lluir tupè. Però també he de dir que en veig massa, de tupès. A diferència de la dona, l'home és més fidel a la seva perruqueria. La dona tendeix a confiar en les amigues i canvia més. Aquí sempre hem estat un saló unisex, hem tingut asseguts dones i homes. Han vingut alcaldes i un president de la Generalitat...
Em parla de Pasqual Maragall!
Sí, al 92 pels Jocs li tallàvem el cabell ben tallat. La seva imatge s'havia de cuidar molt bé perquè traspassava fronteres i ens representava a tots.
A vostès se les associa amb la imatge de l'estil barceloní.
Hem cuidat molt les campanyes d'imatge de cada temporada, amb models que tenien vida retratades per José Manuel Ferrater. Barcelona té un estil modern i europeu, tot i que encara no som París!
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.