Cultura

Terribas demana més pressupost per garantir la qualitat de TV3

Universitat Catalana d'Estiu

El poder de seducció del català és del 2,2%. És a dir, del 37,6% dels ciutadans de Catalunya que tenen el català com a llengua habitual de parla i de consum cultural, el 35,4% ja tenien el català com a llengua materna. Per què si el 97% de la població entén el català, els consums culturals estan molt lluny de la normalitat que s'espera? A parer del secretari de Cultura del govern, Eduard Voltas, la situació és atribuïble bàsicament a dos factors clau: “la feblesa del nostre teixit empresarial i l’hegemonia dels mitjans de comunicació en castellà. Els mitjans són els prescriptors dels productes culturals, i si no els difonen, potser no existeixen. I és clar, gairebé mai hi apareix l’oferta cultural en català”. En aquest sentit, Voltas ha assegurat, a la Universitat Catalana d'Estiu, que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) s’ha de ser més forta, perquè és “l’única plataforma de difusió que té el producte en català”.
Però la CCMA no va folgada de pressupost. Tant és així que la directora de TV3, Mònica Terribas, ha hagut de replicar el representant institucional que la “imaginació al poder” que li ha receptat per suplir la manca de pressupost, no és efectiva: “la imaginació és fantàstica, però ara TV3 és molt gran i té uns costos estructurals brutals, per tant, ja podem trobar els diners perquè sense ells no podem fer res ni garantir la qualitat”.

Terribas ha explicat que l’aspiració dels mitjans públics ha de ser que “la nostra societat vulgui mirar el món a través dels canals de TVC”. En aquest sentit, considera que la màxima preocupació sobre els productes en català ha de ser la qualitat més que no pas l’audiència. Eduard Voltas, apel·lant a la seva experiència com a professional a Cultura 03, també ha defensat que “la llengua no pot ser un argument de venda, perquè només amb la militància no ens en sortirem”.

Responsabilitat política
El secretari de Cultura també ha instat els partits catalans a “donar la talla” en la negociació del finançament, perquè es pugui incrementar el pressupost de Cultura per atendre les necessitats del país. Voltas es marca com a objectiu que el departament de Cultura i Mitjans de Comunicació incrementin el pressupost del seu departament de l’1’13% al 2%.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.