Cultura

Marín reobre la polèmica per l''apagada' informativa del Carmel en dir que es va sentir com un capellà acusat de pederàstia

CiU exigeix públicament al nou president de la CCMA que "rectifiqui immediatament" les seves paraules

Enric Marín, nou president del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha tornat a provocar polèmica en relació a l'apagada informativa què, com a secretari de Comunicació del govern, va beneir quan es va esfondrar el túnel del Carmel. En aquell moment, a final de novembre de 2005 i sota la presidència de Pasqual Maragall, les autoritats catalanes i municipals es van posar d'acord per impedir l'accés dels mitjans de comunicació a la zona del desastre i dificultar que s'entrevistés els veïns.

L'afer ha tornat a l'actualitat aquest dimarts, arran de l'entrevista de Marín a Els Matins de Catalunya Ràdio, en què ha descrit com va viure les crítiques que va rebre en aquell moment. "Em van incomodar molt, perquè per una persona de la meva trajectòria, un professor universitari que sempre ha defensat la llibertat d’expressió i la llibertat de mitjans públics, és com si a un capellà li diuen pederasta”, ha argumentat.

Aquesta referència ha provocat les queixes de CiU. Joana Ortega, diputada de CiU i vicepresidenta de comunicació d'Unió Democràtica de Catalunya, ha demanat a Marín que “rectifiqui immediatament la desafortunada expressió” utilitzada. Ortega considera que “especialment, en un moment com l’actual, amb una polèmica oberta de sensibilitat extrema, no es pot comparar una mala actuació política de la qual ell n’és l’únic responsable (l'apagada del Carmel) amb els abusos a menors”.

Publicitat a TV3
Pel que fa al seu nou càrrec, Marín, que també ha estat entrevistat a TV3, s'ha mostrat partidari de mantenir la publicitat a Televisió de Catalunya. Marín, ha assegurat que "la reforma de com la publicitat aterra als mitjans està canviant i ha considerat que la publicitat perduda ja no es recuperarà". Per aquest motiu considera que si es decidís eliminar la publicitat de TV3 d'aquí a dos anys es veuria com un "error" i llavors "no la podríem recuperar".

Marín ha recordat que TV3 ha de competir "amb una oferta molt potent que ve de Madrid i no ens podem desarmar" eliminant la publicitat. A més, ha posat l'exemple de TVE, que des de principi d'any no emet publicitat, per explicar que la publicitat que no emeten les emissores públiques se'n vagi cap a les privades. "Això s'ha pogut comprovar amb TVE", ha assegurat.

Sobre la polèmica generada pel seu nomenament, que s'ha fet a través d'un decret del govern, Marín ha assegurat que ell era un subjecte pacient. Amb tot, ha defensat la llei de la CCMA perquè ha permès que els mitjans públics catalans "deixin de ser governamentals", ja que els seus membres han de rebre el suport de dos terços del Parlament.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.