Crítica
cinema
Al final de l'escapada
Les idees que articula la pel·lícula són clares des del primer moment. Una casa en Còrcega explica la història d'una noia belga, de la zona industrial de Charleroi, que es troba a l'atur i que un dia rep en herència una vella casa familiar a Còrsega que era propietat de la seva àvia. A partir d'aquí, la pel·lícula ofereix poques sorpreses. La noia se sentirà atreta pel paisatge de la muntanya, coneixerà un pastor del qual se sentirà enamorada i voldrà trencar amb el seu passat familiar per refer la seva vida. A l'òpera prima de Pierre Duculot, tot és extremament simple, fins i tot, massa simple.
La pel·lícula vol plantejar una clara oposició entre un món en crisi, marcat per la disciplina del treball, els vells secrets de família, les tensions interpersonals, i un món rural en què tot sembla més harmònic, en què el temps passa a una altra velocitat i en què les oportunitats no neixen de les grans coses sinó dels petits moments que ofereix la vida quotidiana. Pierre Duculot és molt maniqueu en els seus plantejaments i des dels primers moments ens queda clar que sobretot ens trobem amb una pel·lícula que mostra el gran amor per la muntanya i per un territori poc vist al cinema com Còrsega.
Probablement el problema de la pel·lícula no és cap més que el d'intentar donar més pes al guió, més consistència als personatges, més intensitat al que passa. És cert que hi ha una curiosa història d'amor que té bons moments, que a mesura que la pel·lícula avança sorgeix un vell secret familiar i que el trajecte de la protagonista és un retrobament interior en la part més amagada d'ella mateixa. De totes maneres, allò que dona un cert interès a aquesta discreta pel·lícula no és la seva previsible trama, ni les solucions que adopta, sinó l'amor a un paisatge i la forma com ens transmet la seva bellesa. Probablement els millors moments són els que mostren la protagonista, Christina, quan puja sola a la cabanya del pastor i es perd enmig de les muntanyes. També cal remarcar que l'actriu protagonista, Chistelle Cornil, captiva des del primer moment.