El Grup Peralada, un conglomerat de 30 empreses

Vins i caves. Casinos. Fàbriques de film de polipropilè a Galícia i a Portugal. Immobiliàries. El balneari Termes La Garriga. El Wine Spa de Peralada. Hotels. Camps de Golf. Cultius marins al Delta de l'Ebre: ostres, musclos i cloïsses en 600 hectàrees de mar. O la Hispano-Suiza. Tot plegat conforma el Grup Peralada. És un conglomerat d'una trentena d'empreses, que presideix Artur Suqué, gendre del fundador. El 1972 va agafar les regnes del grup arran de la mort del seu sogre, Miquel Mateu. Dins del grup, s'hi ha d'afegir encara el Festival Castell de Peralada, un dels més prestigiosos d'Europa. Neix fruit de la inquietud de la família Mateu per la Cultura; la Biblioteca del Castell n'és un exemple. El 1987 Carmen Mateu, filla del fundador, i Artur Suqué van engegar el Festival del Castell de Peralada, un esdeveniment cultural amb un enorme ressò internacionalment. Avui, Artur Suqué continua al capdavant de la companyia, tot i que el dia a dia del celler el dirigeix el seu fill Javier Suqué, que al mateix temps és vicepresident executiu del grup. Un dels objectius dels Suqué és crear sinergies entre totes les empreses i fer de Peralada una destinació de qualitat, afavorida pel golf, l'hotel, l'spa, el casino o el festival d'estiu.

I perquè la marca és Perelada, en castellà, i no Peralada? «Ho hauríem volgut fer, però no podem. Una marca no és traduïble, per tornar-la a registrar cal tornar a fer tots els tràmits i la llei de marques ens impedeix usar topònims. Castillo Perelada és d'abans de la llei de marques», assegura Suqué, que explica que el nom del conglomerat empresarial ja és Grup Peralada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.