L'Estació Nàutica de la Ràpita s'obre a nous mercats per incrementar el turisme
En el primer any de funcionament ha aconseguit captar 400 nous clients directes al delta de l'Ebre
Tot i la crisi econòmica, la Ràpita és una de les localitats on menys es va notar l'any passat la davallada del turisme. «L'Estació Nàutica ha permès als empresaris disposar d'una plataforma per vendre els seus productes turístics a través d'operadors internacionals, cosa que cadascun de manera particular no es podrien permetre», ha explicat el gerent de l'Estació Nàutica de la Ràpita, Jordi López. Així, els empresaris turístics de la Ràpita comercialitzen els seus productes a través d'Atrápalo. De fet, de les vint-i-cinc estacions que hi ha a tot l'Estat, la de la Ràpita és la que va concentrar la major part de les reserves realitzades per mitjà d'Atrápalo el 2009. A aquestes reserves s'han d'afegir el centenar que s'han fet mitjançant la central de la mateixa estació, que va entrar en funcionament al final de l'estiu. En aquest sentit, els responsables de l'estació estimen que s'han captat uns 400 nous clients directes. L'allotjament i les sortides amb embarcacions amb vela per la badia dels Alfacs són els serveis més contractats.
«Capital turística»
L'èxit del funcionament de l'Estació Nàutica de la Ràpita el trobem en la ràpida incorporació dels empresaris locals del sector turístic. «Vam començar amb el suport d'una vintena d'empresaris i ara superem els seixanta i tenim nombroses peticions des d'altres localitats del litoral de l'Ebre», ha assenyalat la regidora de Turisme de l'Ajuntament de la Ràpita, Rosa Anglès. En aquest sentit, l'Estació Nàutica de la Ràpita està adaptant les clàusules per permetre l'accés a la resta de municipis del litoral de l'Ebre. «La Ràpita som la capital turística de les Terres de l'Ebre i tot i que a l'estació nàutica no es poden incorporar les poblacions d'interior, sí que deixem la porta oberta a les del litoral», ha dit Anglès amb relació al fet que els empresaris turístics de les Cases d'Alcanar o de l'Ametlla de Mar es podran sumar a la iniciativa.
La regidora de Turisme de l'Ajuntament de la Ràpita destaca també que l'estació és l'única empresa de les Terres de l'Ebre que comercialitza una marca turística de forma conjunta. «Fins ara només s'havia fet promoció turística de l'Ebre, però no existia cap plataforma que agrupés empresaris que ofereixen distints serveis», ha apuntat Anglès. A més, dels 62 empresaris turístics, també formen part de l'Estació Nàutica de la Ràpita l'Ajuntament (que és el promotor de la iniciativa) i la Diputació.
Presidència de l'associació catalana
L'Estació Nàutica de la Ràpita presidirà els pròxims dos anys l'Associació Catalana d'Estacions Nàutiques, en substitució de l'estació de Vilanova i la Geltrú, que ha tingut la presidència d'aquesta entitat els dos darrers anys. «És un reconeixement a l'embranzida que ha pres l'estació de la Ràpita», ha manifestat el gerent de l'Estació Nàutica de la Ràpita, Jordi López, que recorda que només fa un any de la seua creació. La presidència de l'associació catalana permetrà que la Ràpita forme part de l'Agència Catalana de Turisme. «Serem un dels membres actius d'aquest organisme», ha destacat López. Així, la Ràpita juntament amb les estacions nàutiques de l'Estartit i la Costa Daurada seran enguany les responsables de portar a terme les actuacions de l'associació catalana, amb l'objectiu de consolidar un projecte que promouen la iniciativa privada i la pública. A més, l'Estació forma part de l'associació estatal, que és l'ens que entrega la certificació d'estació nàutica.