Economia
El sector porcí ja pesa més a fora
El 60% del producte de les indústries càrnies del porc ja es ven a fora, segons Porcat
Les grans empreses pensen en créixer
Primer van ser profetes a la seva terra i ara es mengen el món. Les empreses catalanes de productes derivats del porc han fet del món el seu mercat principal i no pas com una estratègia per fer front a la crisi o a un possible boicot sinó com a creixement natural del seu negoci. Ho reconeixia Ricard Parés, director de Porcat, l’Associació Catalana de Productors de Porcí, que xifrava les exportacions en un 60% i desmentia que les empreses fossin objecte de boicot per part d’Espanya: “Ni hi ha hagut efectes ni preveiem tampoc que n’hi hagi”, va manifestar. Empreses com ara Espuña, Noel Alimentaria o Grupo Jorge van participar ahir en un col·loqui organitzat per Roca Junyent.
Algunes companyies, entre les quals Splendid Foods (Can Duran o Casa Sendra) o Enrique Tomás, presenten un pla de creixement exterior espectacular. En el cas de l’empresa de Seva, el seu conseller delegat, David Garcia-Gassull, deia ahir que l’exercici del 2017 serà “el primer any del procés d’internacionalització de la marca” i que tancarà amb un creixement del 300% en les vendes a fora. “La intenció és aconseguir un creixement agregat del 500% en els pròxims tres anys”, explicava, i és que la planta de producció del grup ja està homologada per produir segons els estàndards d’una trentena de països. Enrique Tomàs, al seu torn, va explicar que ja disposa d’una xarxa de 104 botigues, de les quals 11 són a l’exterior (cinc a Mèxic, cinc més a Londres i una a París). A més, planteja el desembarcament als Estats Units i projectes en països com ara Perú, Bèlgica, Luxemburg o Alemanya.
En els darrers deu mesos la cadena de pernils i entrepans ha obert 12 establiments i en té 17 en obres que preveu obrir abans del primer trimestre del 2018, ubicats a Barcelona, Madrid, Bilbao, Londres o Roma, entre d’altres. L’objectiu d’Enrique Tomás és tenir 100 botigues a Barcelona i comarques, 100 a Madrid, 100 a la resta d’Espanya i 200 més repartides per ciutats del món. Aquest pla de negoci suposaria tenir un 40% dels establiments fora de l’Estat espanyol, que es preveu que acabin facturant el 60% del total de la cadena.