Economia

Air France i inversors espanyols ultimen una oferta per Iberia

Només si els accionistes d'Iberia demanen un preu massa elevat, el grup Air France podria preferir la compra d'Alitalia

El grup Air France-KLM estudia una oferta per comprar un terç de les accions d'Iberia, amb la possibilitat d'aconseguir la totalitat de la companyia aèria espanyola en un termini de cinc anys gràcies a una clàusula especial. Segons el diari econòmic La Tribune, Air France podria presentar una oferta abans de finals de mes al costat de dos inversors espanyols -José Manuel Lara i Juan Abelló- que ostentarien com a mínim un 50% per preservar els drets de trànsit que posseeix Iberia.
Aquesta oferta superaria els 3,6 euros per acció que ofereix British Airways, l'altre grup interessat en Iberia, que ultima des de fa un mes una oferta formal. L'aerolínia britànica ja compta amb un 10% de les accions d'Iberia i té prioritat sobre un 27% addicional, per la qual cosa comptaria amb la possibilitat de bloquejar qualsevol altre intent d'adquisició.

No obstant, la difícil situació financera de la companyia britànica, enfrontada al dèficit del seu pla de jubilacions i a la renovació de la seva flota, dificulta considerablement aquesta hipòtesi. La opció prioritària per a British Airways seria participar com un accionista més en una oferta conjunta del fons Texas Pacific Group i els inversors espanyols Vista Capital, Ibersuizas i Quercus.

Segons La Tribune, aquí entrarien en joc Air France i KLM, disposats a superar aquesta oferta. Només si els accionistes d'Iberia demanen un preu massa elevat, Air France podria preferir la compra d'Alitalia, que també figura entre els seus plans, tot i que en les últimes setmanes ha passat a un pla secundari davant de l'opció de comprar Iberia.

Compatibilitat
Entre els beneficis d'aquesta adquisició hi hauria la compatibilitat de les xarxes servides per Iberia i per Air France a Sud-amèrica, ja que mentre Iberia opera el nord i el centre, Air France manté serveis reforçats al sud. La gala s'ha especialitzat en les capitals, mentre que Iberia segueix operant en altres ciutats on no té competidors. Com que les dues aerolínies pertanyen a aliances diferents -Oneworld i SkyTeam- les sinergies en ingressos serien immediates.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.