Economia

Foment busca una solució per als passatgers d'Air Comet que s'han quedat sense volar

El ministeri, que ha retirat la llicència de vol a l'aerolínia, reclamarà judicialment el pagament del bitllet als afectats. Diversos viatgers tallen l'accés a Barajas per reivindicar el dret a volar

El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat aquest dimarts que el seu departament reclamarà per via judicial el pagament dels bitllets dels clients d'Air Comet que ja havien comprat el seu tiquet, després de no rebre cap tipus de resposta als requeriments fets per Aviació Civil als propietaris de la l'aerolínia.

Per la seva banda, la secretària d'Estat de Transports, Concha Gutiérrez, ha informat que Foment ha comunicat aquest matí a la direcció d'Air Comet la retirada de la llicència de vol a causa de la seva "situació d'insolvència". A més, Foment ha anunciat que s'ha posat en contacte amb diverses companyies que operen cap a Amèrica del Sud per reubicar els passatgers afectats en altres vols. També ha explicat que s'estan plantejant "posar un avió a partir de demà".

"Aquest dilluns vam enviar dos requeriments als dirigents d'Air Comet perquè responguessin abans de les 11 h d'aquest dimarts, advertint-los de la gravetat de l'incompliment amb els clients i que, si no rebíem una resposta satisfactòria, Foment actuaria de forma subsidiària per garantir els drets dels passatgers". Així ho ha relat el ministre de Foment a les 11 h, quan acabava precisament el termini fixat per a Air Comet perquè presentés un pla de vol per als clients afectats.

Precisament alguns dels afectats, en concret els passatgers d'Air Comet que aquest dilluns a la nit havien de volar a Lima, han tallat el trànsit a l'accés a la terminal 1 de l'aeroport de Madrid-Barajas per reivindicar el seu dret a volar i a buscar una solució a la seva situació.

La majoria són immigrants sud-americans que treballen a l'Estat i tornen al seu país per passar les vacances de Nadal amb les seves famílies. Cap dels afectats s'ha mogut de l'aeroport amb l'esperança que els posessin un avió. Així doncs, porten 14 hores drets davant els mostradors de facturació i es queixen que ningú "ha sortit a donar la cara" i a oferir-los una solució.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els preus es contenen amb un creixement interanual del 2,7% al juliol

GIRONA
economia

La inflació baixa gràcies a l’electricitat i els aliments

barcelona
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat
GIRONA

Joieria Quera obre la seva quarta botiga física a Sant Sebastià

GIRONA
L’ALTRA POTA DE LA MAJORIA

La clau d’una caixa d’obertura retardada

Barcelona