Economia

Empresaris i institucions catalanes tanquen la compra de Spanair

La nova societat Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (IEASA) ha adquirit al grup SAS el 80,1% de Spanair després de les llargues negociacions amb la companyia escandinava, que es queda amb el 19,19 % restant de les accions i amb el deute anterior de l'aerolínia.

Entre l'accionariat d'IEASA, hi participen Catalana d'Iniciatives, Consorci Turisme de Barcelona, Volcat 2009, Fira de Barcelona, un grup d'empresaris hotelers i del sector turístic català i altres empresaris de la resta de l'Estat. Spanair és la segona aerolínia espanyola, amb una presència destacada als aeroports de Barcelona, Madrid i Palma de Mallorca. L'operació suposa una ampliació de capital per un import de 100 milions d'euros.

D'aquesta manera, l'operació s'ha tancat abans de la finalització del termini imposat per arribar a un acord, dissabte 31 de gener, i en les properes setmanes quedarà definida la composició accionarial definitiva. El conseller delegat d'Star Alliance, a la qual pertany Spanair, Jaan Albrecht, ha explicat que l'aliança treballarà "en la millora contínua del 'hub' de Barcelona" i que aprofitarà al màxim la nova terminal del Prat. "Veiem Spanair com una aerolínia que treballarà de forma competitiva per a Espanya i, particularment, per a Barcelona", ha afegit.

Segons fonts de la companyia, la gestió operativa de la nova Spanair continuarà a càrrec del soci industrial -el grup SAS- mitjançant un pla de negoci acordat amb l'accionista majoritari, que nomenarà el Consell d'Administració, President i primer executiu de la companyia.

Barcelona com a seu
Per als propers dos anys, fins al 2011, la nova direcció d'Spanair s'ha proposat establir Barcelona com a plataforma de creixement futur, aprofitant el potencial de la nova T-Sud; la supressió de les línies deficitàries i la reducció de despeses. En aquest sentit, l'operació no variarà els plans de l'ERO que s'està aplicant a 775 treballadors de la companyia ni a la reducció de les bases operatives de la companyia.

Entre els nous objectius de futur, la nova Spanair també vol treure el màxim profit de l'aliança Star Alliance i la companyia afirma que en un futur es veurà afavorida per la caiguda del preu del petroli, junt amb la potenciació de la seva 'fortalesa al Prat, al reconeixement de la marca i al compromís del seu personal'. Així mateix, també s'ha proposat potenciar aquelles rutes amb una forta demanda en els dies feines i també les d'oci en cap de setmana i vacances, a més de potenciar els mercats de Barcelona, Madrid i Palma i renovar la flota amb Airbusos, ja que suposen un estalvi de manteniment i combustible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.