Economia

"Si jo hagués vist la situació de l'empresa des de fora, no hauria triat mai Air Comet per volar a cap lloc"

El president de la patronal, Gerardo Díaz Ferrán, copropietari d'Air Comet, ha culpat del tancament de l'aerolínia la crisi econòmica, la manca de crèdits per a la companyia i la decisió "desproporcionada" del jutge britànic que va prohibir l'activitat dels avions

En la seva primera compareixença pública després de la suspensió de l'activitat d'Air Comet, el copropietari de l'aerolínia i president de la patronal espanyola ha llençat pilotes fora.

Així, Gerardo Díaz Ferrán ha culpat del tancament de l'aerolínia la crisi econòmica, la manca de crèdits per a la companyia i la decisió "desproporcionada" del jutge britànic que va prohibir l'activitat dels avions

I no només això sino que s'ha atrevit ha assegurar: "Si jo hagués vist aquesta situació des de fora, no hauria triat mai Air Comet per volar enlloc".

Pel que fa a la venda de bitllets, Díaz Ferrán, que no ha precisat quants s'han venut i s'ha limitat a xifrar en 7.100 els afectats aquesta setmana, ha indicat que alguns viatgers que van realitzar la compra anticipada van donar ja de baixa el seu bitllet davant de les notícies que recollien els mitjans sobre la difícil situació de l'aerolínia, i ha reconegut que des d'aleshores no es venien bitllets com abans.

Díaz Ferrán ha explicat que Air Comet també s'ha vist afectada per l'incompliment de l'acord contret amb el govern argentí en el procés de nacionalització d'Aerolínies Argentines, pel que esperava rebre 200 milions de dòlars (uns 139 milions d'euros) durant aquest any.

En aquest sentit, el president de la patronal ha anunciat que presentarà una demanda contra l'executiu que encapçala Cristina Fernández de Kirchner per incomplir el pacte.

Segons el president d'Air Comet si aquest capital hagués entrat a les arques de l'aerolínia i la sentència judicial no hagués arribat al mig de la venda de l'aerolínia, "s'hagués solucionat" i "no s'estaria davant d'aquesta situació".

No obstant, ha assegurat que la companyia aèria era "viable" tot i els problemes que tenia per pagar el combustible i el lloguer dels avions, perquè cada dia estava injectant diners des del seu grup empresarial, Marsans, a l'aerolínia.

El president de la CEOE ha recordat que a Espanya s'han tancat 300.000 petites i mitjanes empreses, i que Air Comet, com "empresa mitjana que és" s'ha vist avocada al tancament. Preguntat per la possible venda de Viatges Marsans, Díaz Ferrán s'ha limitat a dir que confiava que cap altra companyia del grup estigui en perill.

"Lamento que una companyia com Air Comet que era viable i estava ben gestionada hagi hagut de tancar a falta de crèdit i una sentència desproporcionada i que els treballadors pateixin les conseqüències d'un ERO i se sumin a les ja elevades xifres de l'atur, ha afirmat, per traslladar després el seu agraïment als accionistes i als treballadors "pels esforços realitzats".

Díaz Ferrán ha informat que la companyia va començar ahir els tràmits per a la presentació del concurs de creditors voluntari mitjançant una qüestió prèvia, que permet fixar un termini màxim de tres mesos per arribar a un acord amb tots els creditors.

Pel que fa al pagament de les nòmines endarrerides, Díaz Ferrán ha reiterat el seu compromís d'abonar la nòmina d'octubre i part de la de novembre als treballadors i els pagarés signats pels treballadors, que cobraran "fins i tot si s'han tornat", però ha assenyalat que la resta dels salaris deguts i la indemnització mínima de 20 dies per any treballat dependrà de "les prioritats que fixi el jutge".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.