Monter de Sant Jaume reforça el lideratge en el mercat de curats de gall d'indi

L'empresa d'embotits preveu incrementar un 27% la facturació i la inversió en nous assecadors fins a cinc milions

Tot i el context generalitzat de crisi financera i econòmica, Embotits Monter de Sant Jaume de Llierca creix en inversió, en nombre de treballadors i en facturació, i preveu continuar-ho fent durant els propers exercicis econòmics. L'aposta per la qualitat, la innovació i el client únic, Mercadona, l'ha consolidada en el mercat com una de les empreses de referència del país, sobretot quant als productes del gall d'indi, i als curats d'aquest tipus de carn en concret. L'empresa ocupa, ara per ara, tres quartes parts del mercat d'aquest tipus de curats.

El creixement de Monter està estretament lligat al del grup de supermercats Mercadona, que té un ritme d'obertura de nous establiments d'un centenar per any. En l'actualitat, aquesta firma comercial de supermercats i botigues té un total de 1.235 establiments repartits per tot l'Estat espanyol.

Embotits Monter té previst invertir durant el proper any entre 3 i 5 milions d'euros en la construcció d'uns nous assecadors a les Planes d'Hostoles, que és on té més capacitat de creixement. També pretén ampliar la plantilla de treballadors un 25% respecte als 240 treballadors de què disposa actualment.

En aquest sentit, segons el gerent, Joan Cañigueral, la inversió en mecanització i en automatismes no comporta, ni de bon tros, la reducció de la plantilla, sinó la millora de les tasques més feixugues del personal, com ara la càrrega de materials pesants, per posar un exemple.

El resultat de tot plegat és que l'increment en la facturació ha esdevingut exponencial. La previsió per a final d'aquest any és d'un 27% respecte a la facturació de l'any passat, fins a 70 milions d'euros. «Tenim la sort que ni amb la crisi baixem massa les vendes, però també és cert que. quan les coses van bé, tampoc no creixem espectacularment», sentencia Cañigueral.

Hi afegeix que a tot plegat hi contribueix el fet que els seus productes són de primera necessitat, que no són aliments de luxe, i l'actual context de crisi fa reduir el nombre d'àpats en restaurants i incrementar el d'entrepans i el de menjars a casa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.