Economia

GM acomiada 74.000 treballadors més

Automoció

Malgrat el pla de reestructuració engegat fa mesos, General Motors no acaba de sortir de la crisi i ahir va anunciar que l’any passat va registrar pèrdues per valor de 26.629 milions d’euros, les més grans en la història d’un fabricant d’automòbils. També superen el propi rècord de l’empresa, que el 1992 va perdre 16.000 milions.
Davant d’aquests resultats, el gegant nord-americà durà a terme una nova ronda d’acomiadaments que afectarà 74.000 treballadors temporals del sindicat Treballadors d’Automòbil Units (UAW). Es tracta d’un programa de prejubilació voluntari que oferirà diverses alternatives als treballadors.

Els que estiguin en edat de jubilació rebran entre 30.800 i 42.800 euros com a incentiu, segons siguin treballadors de producció o comercials, mentre que els empleats més joves rebran un màxim de 100.000 euros per abandonar l’empresa.

Els acomiadaments formen part del pla de reestructuració de l’empresa i no és nou, ja que el 2006 ja va proposar un programa similar tot i que les condicions de l’actual són millors. El gegant de Detroit pretén substituir aquests llocs de treball, tot i que no ha precisat quants, amb mà d’obra barata.

Pensar la proposta
Els treballadors tindran 45 dies per considerar la proposta, que encara trigarà setmanes a ser presentada. L’empresa pretén completar el pla de reestructuració l’1 de juliol. S’espera que els beneficis del programa de reestructuració es comencin a notar “a finals d’any i a principis del 2009”, segons va explicar el cap d’operacions financeres de GM, Fritz Henderson.

Aquest és un acord similar al que altres empreses del sector com Ford o Chrysler han dut a terme per contractar treballadors a preus més baixos i reduir així costos.

Pel que fa als 26.629 milions de pèrdues registrades el 2007, aquestes en realitat no són tant, ja que inclouen 26.413 milions d’euros de despeses especials per crèdits fiscals no utilitzats. Exclosos aquests càrrecs, la pèrdua neta durant l’any passat es redueix a 15,8 milions d’euros.

L’empresa atribueix les pèrdues a la crisi del mercat de crèdit, que va obligar General Motors a vendre el 51 per cent del seu braç financer, GMAC Financial Services, que es dedica a finançar automòbils i hipoteques.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.