Economia
El govern posa condicions al grup que compri Spanair
Aeroports
La decisió final sobre la venda de Spanair serà mercantil perquè SAS la vendrà a la millor oferta, va dir el secretari per a la Mobilitat del govern català, Manel Nadal, abans d'enumerar tot un decàleg de condicions "que ens sembla que el comprador i el venedor haurien de tenir en compte".
Tot i assegurar que cap de les ofertes que té SAS sobre la taula "té prioritat ni dret d'exclusiva", i sense voler-se decantar per cap, alguns d'aquests propòsits deixen fora de la cursa Iberia.
Vols estatals, també
El més evident d'aquests impediments és el que Nadal, en representació del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) -format per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i l'aeroport barceloní-, expressa en demanar que "es garanteixi la competència entre les tres aliances internacionals" que operen al Prat. Això no passaria si Iberia es quedés amb Spanair, ja que totes dues companyies pertanyen a aliances diferents.
La Generalitat també vol que l'operació "reforci la seva presència a Barcelona", amb avions que hi tinguin la base i amb la seu de la companyia o part de la seu a la capital catalana, o que es compti amb una xarxa de vols estatals "que alimentin l'aeroport de Barcelona" per poder potenciar els vols intercontinentals. Aquests propòsits semblen a hores d'ara lluny dels objectius d'Iberia.
Altres condicions, com l'elaboració d'un projecte a mitjà i llarg termini per reforçar la presència a l'aeroport de Barcelona, renovar la flota d'avions de Spanair o que es permeti l'entrada de capital català "un cop feta la compra", semblen més assequibles a tots els ofertants.
Operació clau
La venda de Spanair serà clau per al futur intercontinental de l'aeroport barceloní, que el darrer any ha crescut un 17% respecte al 2006 en passatgers de vols de llarg recorregut, que han arribat als 500.409.
D'aquests, 377.423, un 28% més que el 2006, van viatjar a Amèrica del Nord -Nova York, Filadèlfia, Atlanta, Mont-real i Mèxic DF-, 41.709 a l'Àsia -en concret, els viatgers a Singapur s'han incrementat un 96%-, i 81.907 ho van fer a les ciutats sud-americanes de Bogotà i Buenos Aires, amb un descens del 27% degut a la fallida d'Air Madrid, tot i que entre el 2005 i el 2007 l'augment va ser del 231%. De cara a un futur immediat es volen potenciar els vols a la Xina, l'Índia, el Japó, el Pròxim Orient i Sud-amèrica.
Tot i assegurar que cap de les ofertes que té SAS sobre la taula "té prioritat ni dret d'exclusiva", i sense voler-se decantar per cap, alguns d'aquests propòsits deixen fora de la cursa Iberia.
Vols estatals, també
El més evident d'aquests impediments és el que Nadal, en representació del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) -format per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i l'aeroport barceloní-, expressa en demanar que "es garanteixi la competència entre les tres aliances internacionals" que operen al Prat. Això no passaria si Iberia es quedés amb Spanair, ja que totes dues companyies pertanyen a aliances diferents.
La Generalitat també vol que l'operació "reforci la seva presència a Barcelona", amb avions que hi tinguin la base i amb la seu de la companyia o part de la seu a la capital catalana, o que es compti amb una xarxa de vols estatals "que alimentin l'aeroport de Barcelona" per poder potenciar els vols intercontinentals. Aquests propòsits semblen a hores d'ara lluny dels objectius d'Iberia.
Altres condicions, com l'elaboració d'un projecte a mitjà i llarg termini per reforçar la presència a l'aeroport de Barcelona, renovar la flota d'avions de Spanair o que es permeti l'entrada de capital català "un cop feta la compra", semblen més assequibles a tots els ofertants.
Operació clau
La venda de Spanair serà clau per al futur intercontinental de l'aeroport barceloní, que el darrer any ha crescut un 17% respecte al 2006 en passatgers de vols de llarg recorregut, que han arribat als 500.409.
D'aquests, 377.423, un 28% més que el 2006, van viatjar a Amèrica del Nord -Nova York, Filadèlfia, Atlanta, Mont-real i Mèxic DF-, 41.709 a l'Àsia -en concret, els viatgers a Singapur s'han incrementat un 96%-, i 81.907 ho van fer a les ciutats sud-americanes de Bogotà i Buenos Aires, amb un descens del 27% degut a la fallida d'Air Madrid, tot i que entre el 2005 i el 2007 l'augment va ser del 231%. De cara a un futur immediat es volen potenciar els vols a la Xina, l'Índia, el Japó, el Pròxim Orient i Sud-amèrica.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.