Economia

Foment busca una solució per als passatgers d'Air Comet que s'han quedat sense volar

El ministeri, que ha retirat la llicència de vol a l'aerolínia, reclamarà judicialment el pagament del bitllet als afectats. Diversos viatgers tallen l'accés a Barajas per reivindicar el dret a volar

El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat aquest dimarts que el seu departament reclamarà per via judicial el pagament dels bitllets dels clients d'Air Comet que ja havien comprat el seu tiquet, després de no rebre cap tipus de resposta als requeriments fets per Aviació Civil als propietaris de la l'aerolínia.

Per la seva banda, la secretària d'Estat de Transports, Concha Gutiérrez, ha informat que Foment ha comunicat aquest matí a la direcció d'Air Comet la retirada de la llicència de vol a causa de la seva "situació d'insolvència". A més, Foment ha anunciat que s'ha posat en contacte amb diverses companyies que operen cap a Amèrica del Sud per reubicar els passatgers afectats en altres vols. També ha explicat que s'estan plantejant "posar un avió a partir de demà".

"Aquest dilluns vam enviar dos requeriments als dirigents d'Air Comet perquè responguessin abans de les 11 h d'aquest dimarts, advertint-los de la gravetat de l'incompliment amb els clients i que, si no rebíem una resposta satisfactòria, Foment actuaria de forma subsidiària per garantir els drets dels passatgers". Així ho ha relat el ministre de Foment a les 11 h, quan acabava precisament el termini fixat per a Air Comet perquè presentés un pla de vol per als clients afectats.

Precisament alguns dels afectats, en concret els passatgers d'Air Comet que aquest dilluns a la nit havien de volar a Lima, han tallat el trànsit a l'accés a la terminal 1 de l'aeroport de Madrid-Barajas per reivindicar el seu dret a volar i a buscar una solució a la seva situació.

La majoria són immigrants sud-americans que treballen a l'Estat i tornen al seu país per passar les vacances de Nadal amb les seves famílies. Cap dels afectats s'ha mogut de l'aeroport amb l'esperança que els posessin un avió. Així doncs, porten 14 hores drets davant els mostradors de facturació i es queixen que ningú "ha sortit a donar la cara" i a oferir-los una solució.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.