Economia

El Prat té una demanda intercontinental no atesa de 700.000 passatgers cada any

El director de l'aeroport reconeix que calen més vols cap a l'Àsia, els Estats Units i Llatinoamèrica

L'Aeroport del Prat té una demanda directa anual no atesa de més 700.000 passatgers intercontinentals, i són Buenos Aires, Nova York, Tòquio, Los Angeles i São Paulo les ciutats on més passatgers es queden sense poder connectar de manera directa amb Barcelona.

El director de l'Aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha participat avui en el fòrum Matins d'Esade, on ha fet balanç dels primers mesos d'entrada en funcionament de la nova terminal T1 i ha presentat el rànquing de les 50 ciutats amb demanda no atesa des de Barcelona.

Segons Echegaray, la demanda no atesa des del Prat és de 200.000 passatgers amb l'Àsia, 200.000 més amb els Estats Units i uns 300.000 amb Llatinoamèrica.

En aquest sentit, ha dit que el comitè de desenvolupament de rutes aèries de Barcelona (CDRA), en què participen la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona i Aena, estan treballant per connectar les ciutats que no tenen vols directes amb Barcelona i tenen demanda, com Tòquio, o augmentar les que sí que en tenen, com ara Buenos Aires o Nova York, que està connectat diàriament per tres companyies aèries.

Per Echegaray l'important és connectar continents, ja que des d'allà és més fàcil fer-ho amb més ciutats i aconseguir que una aerolínia pugui connectar des de Barcelona amb aquests centres de distribució.

Echegaray ha assenyalat que ja s'està treballant amb els Estats Units, Canadà, Àsia o Àfrica en aquest sentit, de manera que el mes de març Barcelona obrirà un vol directe amb Qatar i tindrà una nova connexió amb Mont-real operada amb Air Canadà.

El nou model
Echegaray no ha volgut opinar sobre el nou model aeroportuari presentat avui pel ministre de Foment, José Blanco. El director del Prat sí que ha assenyalat que la potestat de decidir sobre les tarifes aèries no té un efecte directe sobre l'augment de vols intercontinentals, perquè només representen aproximadament el 2% de les despeses de les aerolínies i Barcelona té les tarifes més baixes d'Europa, un 40% per sota de la mitjana. Segons Echegaray, el retard de mitja hora d'un vol pot representar un cost més elevat per a una companyia que no pas la tarifa aèria.

Balanç sobre la T1
L'entrada en funcionament de la T1, que actualment té el 79% del trànsit de l'aeroport, ha augmentat la capacitat del Prat per arribar fins als 55 milions anuals de passatgers i la possibilitat de realitzar 90 operacions a l'hora, encara que actualment es registren 64 operacions.

Després del trasllat de les aliances aèries a la T1, la T2 acull les aerolínies que volen punt a punt i serà sotmesa a una important remodelació que unificarà les principals zones, com ara els filtres de seguretat, les zones d'embarcament o recollides d'equipatges i separarà en diferents nivells la zona de passatgers i el trànsit.

El Prat connecta amb més de 150 destins de tots els continents excepte Austràlia amb més de cent companyies i opera 900 vols diaris. Les principals aerolínies del Prat són Vueling, amb el 25% de mercat; Spanair, amb el 13,4%; EasyJet, amb el 8,1%, i Air Europa, amb el 7,3%.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.