Economia

Iveco planteja prolongar l'ERO temporal a la planta de Barcelona

La plantilla, de 214 treballadors, ja està sotmès a un expedient de regulació temporal que finalitza el pròxim 31 de març

La direcció d'Iveco plantejarà dilluns que ve, dia 22, als sindicats un nou Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) temporal a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona, on treballen 214 persones, segons han avançat fonts de la companyia.

La plantilla d'Iveco-Irisbus, filial del grup italià Fiat, ja està patint actualment un ERO temporal que afecta a tota la plantilla i finalitza el pròxim 31 de març.

L'objectiu de la companyia, que a Barcelona fabrica autobastidors per a autocars interurbans, és a dir, el xassís i l'estructura del vehicle abans de ser carrossat, és prolongar l'actual expedient de suspensió per garantir així l'activitat de la planta malgrat la caiguda de la producció.

Iveco, que no ha volgut avançar les condicions de l'ERO fins a comunicar-ho primer a la representació sindical, afirma que la venda de vehicles industrials ha caigut el 2009 un 53%, el que inevitablement ha afectat a l'activitat de les seves tres plantes a Espanya: la de Valladolid, Madrid i Barcelona.

En concret, la fàbrica de Barcelona produeix actualment unes 500 unitats anuals, quan abans de la crisi havia arribat a fabricar fins a 1.800 autocars.

Directius de la companyia han mantingut aquesta setmana a Madrid una reunió amb representants de CCOO i UGT per informar-los de la "crítica" situació del mercat i de les perspectives futures d'Iveco a Espanya, "amb l'objectiu de posar en comú solucions que ajudin a superar la difícil situació".

El responsable d'UGT a Iveco-Irisbus, Manel Muns, ha explicat que en aquesta reunió la direcció només va garantir la "supervivència" de les plantes espanyoles durant 2010 i es va comprometre a no dur a terme acomiadaments aquest any, el que no incloïa la presentació d'un nou ERO temporal.

Els sindicats, no obstant això, estan preocupats per què passarà a partir de 2011, sobretot a la planta catalana, en què actualment només es fabriquen autocars interurbans, ja que fa uns mesos Iveco va traslladar la producció d'autobusos urbans a les fàbriques que la multinacional té a Nonet, a França, i a Grottaminarda, a Itàlia.

UGT estima que l'hipotètic tancament de la factoria de la Zona Franca afectaria els 214 operaris de la mateixa i, a més, a un miler de treballadors d'altres companyies dedicades als components i la carrosseria, sobretot d'Arbúcies (Selva) i Tona (Osona), on es finalitzen la majoria dels autocars fabricats per Iveco-Irisbus.

Manel Muns ha avançat que els treballadors "sortiran al carrer" per exigir a Iveco un pla industrial que garanteixi la continuïtat de la companyia al país i el manteniment de tots els llocs de treball.

El comitè de Barcelona ha convocat una assemblea de treballadors per a dimarts que ve, dia 23, per informar de la reunió que la representació sindical mantindrà el dia anterior amb la direcció i decidir les primeres mobilitzacions a favor de la viabilitat de l'empresa.

Al marge de la pressió que puguin dur a terme els treballadors, Muns demana una acció "conjunta i unificada" de la Generalitat per aconseguir que Iveco mantingui la seva activitat a Catalunya.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.