“L'única sortida és la internacional”
Dissenyadors de sistemes i tancaments d'alumini, com ara finestres i portes, el grup Grifell Pons fa anys que comercialitza la seva marca Innaltech a França. “Vam arribar el 2004 i, després d'una primera etapa difícil, el mercat francès ja representa prop del 15% de les nostres vendes, encara que bona part de la nostra estratègia de creixement està allí”, explica Marcel Grifell, gerent del grup de Sant Fruitós de Bages. “El mercat català no té bones perspectives a curt i mitjà termini, i no tenim cap altra opció que aprofundir en la nostra internacionalització”, afirma Grifell.
La crisi de la construcció ha afectat de ple Innaltech, que en l'exercici del 2007, el pic dels anys daurats, va arribar a unes vendes de 9,5 milions d'euros, una xifra que va descendir fins als 4 milions l'any passat. Per mirar de revertir la situació, l'empresa començarà aviat la comercialització d'un tancament d'exteriors especialment desenvolupat per al mercat francès. “A França hi ha molta casa unifamiliar aïllada i el nou producte està destinat a aquesta tipologia de llar”, explica Grifell, que confia a superar l'handicap del segell espanyol amb un preu més competitiu.