Empreses

Promise s'aferma en el disseny íntim i es vol obrir a l'home

L'empresa de llenceria compleix vint-i-cinc anys i ho celebra amb l'obertura de noves franquícies arreu del món i aterrant amb força en el mercat sud-americà

Les màximes de l'empresa són la qualitat, la comoditat i el disseny

De fabricar calces per a senyora d'una empresa familiar de tota la vida al Maresme a una de les firmes de llenceria femenina amb més presència i èxit dins, i sobretot fora, de Catalunya. Promise compleix aquest any el 25è aniversari amb una llarga trajectòria en el camp de la roba interior femenina ampliada en la darrera dècada amb pijames i moda de bany. El gerent de la firma, Sergi Flores, explica que va ser l'evolució i la diversificació d'un mercat marcat per l'exigència d'una dona que “volia sentir-se bé tant per dins com per fora” la que van arrodonir el projecte Promise. D'una manera tímida va començar a exportar a països propers, com ara França. “Ens vam adonar ràpidament que la demanda reclamava diversificació de producte, estampats i models més innovadors”, comenta. Va ser la constatació que la fabricació de sostenidors hauria de ser el pal de paller de Promise el que va obrir el camí. Un camí que des dels inicis ha estat en mans de la dissenyadora Roser Samon, ànima de les col·leccions. “Sempre hem estat agosarats i atrevits i vam introduir una àmplia gamma de colors allà on només s'estilava el blanc, el negre i el color carn”, apunta Samon.

Aquest producte diferent, jove i amb personalitat va donar peu a una marca “que significa una promesa, un compromís amb els nostres clients”. Anualment treuen dues col·leccions de les línies Luxury, Underwear i Basics, “per arribar a tot tipus de dona i amb tot tipus de pit”. De fet, la comoditat, el confort i la garantia que la peça quedarà ben posada són les màximes indiscutibles amb què treballa l'empresa. “De la mateixa manera que has d'anar a la verduleria si vols comprar verdures i al celler si vols que t'assessorin amb un bon vi, no tothom està preparat per vendre roba íntima”, comenta Flores, que reivindica la feina ben feta i l'atenció personalitzada a les botigues de la marca. Roser Samon assegura que l'empresa guanya mercat dia a dia “per la fidelització” de la persona que els compra.

Disseny, qualitat i preu.

Promise, segons els seus responsables, està posicionada en el mercat “amb una aposta clara pel disseny, per la qualitat de les seves peces i per un preu raonable”. El primer dels valors, el disseny, ha estat el que li ha obert les portes a l'exterior. “Sempre hem exportat i hi ha hagut èpoques en què el percentatge era molt més gran que la venda nacional, però ara ens trobem en un cinquanta i cinquanta”, diu el gerent de Promise, que incideix en el concepte “moda” per mantenir i atreure nous mercats. “Ens fa molta il·lusió que en països com Itàlia se'ns vinculi al concepte moda i, a més, a una moda feta tant per a talles estàndard com per a talles grans”, precisa Samon, que destaca que apliquen la mateixa cura a la secció de pijames i bany. La creació i el disseny es manté a Sant Pol de Mar, però la producció es concentra a la Xina: “Hi tenim un grup de persones que fan els controls de qualitat de les peces, dels proveïdors i ens certifiquen les fàbriques.”

L'Iraq, Líban, el Iemen, Bèlgica, Holanda i Itàlia són els darrers països on s'han obert o estan a punt d'obrir-se botigues Promise, que ja és present arreu del món en establiments propis, multimarca o grans àrees comercials. “Durant el 2014 entrarem amb les botigues als mercats de l'Amèrica del Sud”, avança Sergi Flores, que aclareix que l'objectiu final és que “Promise es posicioni com a marca coneguda arreu del món”. A mitjà termini, el món Promise vol “acollir com es mereixen l'home i l'infant” amb les mateixes línies de roba interior, pijames i bany.

botigues

150

Treballadors

35

Any de fundació

1988

Promise té les arrels en l'empresa Gèneres de Punt Everest. Des del 1988 s'ha especialitzat en el disseny de roba íntima per a dona, pijames i roba de bany.

Molt poca cultura de copes

Per elaborar un sostenidor fan falta entre 18 i 25 processos de fabricació. Roser Samon constata que a Catalunya “hi ha molt poca cultura de copes”. “Les dones amb prou feines saben quina talla tenen”, diu, i destaca que és “bàsic” conèixer la morfologia del pit per garantir “que la peça quedi com un guant”. Promise treballa des de fa temps la producció dels diferents models de copes “perquè a la resta del món és un aspecte molt valorat”. La dissenyadora defensa que la dona interioritzi que la roba íntima “ha de ser de qualitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia