Esports

Coma es converteix en el seu gran rival

Ral·li Dakar

Superada la primera setmana del Dakar 2009, el català Marc Coma (Repsol KTM) s'ha confirmat com a gran favorit per endur-se la victòria en la categoria de motos, en la qual fins ara ha demostrat una gran superioritat. Des del primer dia el pilot d'Avià es va col·locar líder gairebé sense oposició i ara afronta la part decisiva de la prova, que arrenca avui amb l'entrada al desert d'Atacama, sent ell mateix el seu gran rival. En aquest sentit, la jornada d'ahir, en què va acabar segon, el deixava amb més d'una hora sobre el segon de la general i més d'una hora i mitja respecte al tercer, els francesos David Fretigné (Yamaha) i Cyril Despres (KTM), respectivament.

Després de l'únic dia de descans del raid sud-americà, la cursa es va reprendre amb la disputa de la vuitena etapa, la primera que tenia lloc íntegrament en territori xilè (Valparaíso-La Serena, 652 km). Es tractava d'una jornada amb una especial de 294 km i, a priori, sense gaires complicacions. Tot i així, Coma té ben clar que el relaxament és tan enemic com el risc innecessari o pitjor, i va tornar a realitzar una feina impecable. La victòria va ser per a Despres, actual campió i obligat a recuperar el terreny que va perdre a l'inici del ral·li, però en va tenir prou amb la segona posició per mantenir les distàncies.

Atacama i les dunes
A la conclusió, el berguedà va admetre que, a partir d'ara, el Dakar s'endurirà amb l'entrada en escena del desert d'Atacama. "Ens trobarem amb unes dunes importants i serà una de les etapes autèntiques", va explicar. En aquest sentit, Coma va explicar que s'havia pres l'etapa amb cautela, "buscant un compromís entre la velocitat i la seguretat". No en va: als pilots els espera avui la primera de tres jornades que s'endevinen decisives, amb la disputa de l'etapa entre La Serena i Copiapo, de 537 km i 449 d'especial.

Pel que fa als cotxes, Carlos Sainz (Volkswagen) va refermar-se al capdavant de la categoria en adjudicar-se la victòria d'etapa i veure com el seu principal rival a la general, el sud-africà Giniel de Villiers (Volkswagen) només era cinquè, per darrere del català Nani Roma (Repsol Mitsubishi). El madrileny li treu ara més de deu minuts a De Villiers i mitja hora al de Folgueroles, que és quart.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.