Ryanair es mou
Ryanair operarà, a partir del setembre, a l'aeroport del Prat. La companyia assegura que aquest desplaçament de vols cap a l'aeroport barceloní no hauria d'afectar excessivament els aeroports de Girona –on hi té una important base– i Reus, però una certa alarma s'ha disparat als respectius territoris. Certament, tot i les importants ajudes rebudes –un fet que la companyia no ha d'oblidar–, Ryanair ha estat el gran dinamitzador, des que hi va aterrar per primer cop l'any 2003, dels dos aeroports catalans, unes instal·lacions que han passat d'estar gairebé desertes bona part de l'any a veure-hi passar milions de passatgers. La possibilitat de tornar a la situació anterior és, segurament, el que més preocupa a Girona i a Reus, però també és veritat que la dinamització aconseguida tots aquests anys és un gran pas endavant que, difícilment, pot tenir marxa enrere. Segurament que el nombre de passatgers baixarà, però no hem d'oblidar que les condicions del Prat no són millors que les de Girona, i que hi ha futur més enllà de Ryanair. L'altra qüestió és que les institucions locals treballarien millor sense cotilles –digueu-li Aena– per aconseguir atraure noves companyies.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 27-05-2010, Pàgina 12
- El Punt. Barcelona 27-05-2010, Pàgina 12
- El Punt. Camp de Tarragona 27-05-2010, Pàgina 12
- El Punt. Comarques Gironines 27-05-2010, Pàgina 12
- El Punt. Penedès 27-05-2010, Pàgina 12
- El Punt. Maresme 27-05-2010, Pàgina 12
- El Punt. Vallès Occidental 27-05-2010, Pàgina 12