Opinió

De set en set

Qui marca l’agenda?

Vaig pel món amb por que algú em pre­gunti res sobre l’ampli­ació de l’aero­port del Prat (dis­culpi’m si ni tan sols l’encerto ja d’inici amb el nom) i ado­nar-me que vaig per­duda en un debat que, de cop, aca­para tota l’actu­a­li­tat. M’ima­gino que deu ser un tema trans­cen­den­tal per al futur del país, vista la rellevància que de la nit al dia ha adqui­rit la dis­cussió. Sem­bla més impor­tant, veient la quan­ti­tat de gent que en parla i els minuts de tele­visió i por­ta­des de dia­ris que ocupa, que la sor­tida de la pandèmia o la xacra de la violència de gènere. No vull dir amb això que el debat sobre si cal ampliar o no l’aero­port no s’hagi d’ento­mar una vegada per totes. El que real­ment em sorprèn és que de cop sem­bli que al país o a algu­nes per­so­nes que hi viuen, o que hi tenen interes­sos econòmics, els hi vagi la vida, en aquest pro­jecte. Durant el 2019, fins a 55 mili­ons de viat­gers van tre­pit­jar l’aero­port, però ales­ho­res no se’n par­lava, de la famosa ampli­ació, ni una desena part del que es fa ara. En canvi, quan la xifra ha regis­trat una cai­guda del 75% per la pandèmia i quan més qüesti­o­nat està l’ús de l’avió, la soci­e­tat acce­lera el debat com si no hi hagués endemà. Ara hi ha molta pressa. Qui ha deci­dit, i per què, que les agen­des polítiques han de tenir mar­cat aquest pro­jecte amb fos­fo­res­cent? Què empeny el lobby empre­sa­rial a con­ve­nir que ara és el moment de redo­blar la pressió i dur-la al límit? Final­ment, penso que és una llàstima que la soci­e­tat no apro­fiti aquesta força per impul­sar, amb la mateixa ener­gia, debats on hi ha en joc la vida i la dig­ni­tat de les per­so­nes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia