Articles

La revelació 'chic' del 080

Teresa Helbig fa 10 anys que elabora alguns dels vestits més sofisticats que llueixen les barcelonines amb bon gust disposades a invertir en roba de festa creativa, però va ser l’any passat, en desfilar a l’edició zero de la passarel·la 080, quan el seu món preciosista es va obrir al gran públic. Hi va haver moltes trucades de revistes de moda, es va despertar l’interès de magatzems com els Lafayette, i fins i tot han fet referència a algun vestit en sèries tan allunyades del seu estil com Herederos.

A nivell personal, Helbig ja havia vestit Ivana Baquero per als Oscars, Leonor Watling i Eugenia Martínez de Irujo, havia cedit peces per al film barceloní de Woody Allen i havia sigut triada per l’actriu Rosario Dawson (Sin City) per vestir-la en una festa dels premis Laureus a l’Hotel Arts.

Però sobretot era coneguda pels exquisits dissenys exclusius que crea –a la cuinera Montse Estruch li va fer una faldilla amb les dedicatòries del seu restaurant– i pel treball de combinació de teixits de les seves col·leccions de còctel, de no més de 30 peces, que elabora en el seu petit taller amb una desena de cosidores.

Els tècnics en moda que assessoraven el govern en la darrera 080 li veien futur al chic París –on ha format part dels showrooms catalans– i entre les milionàries del Golf! Ella, treballadora incansable –que va aprendre l’ofici de manera gairebé autodidacta–, no s’ho acaba de creure. Però la prova definitiva que el que fa no passa desapercebut la marquen anècdotes com que un vestit de cristalls d’aires xarleston que va fer fa tres temporades ara torni boges les seves clientes: “I em costa com tres mesos trobar aquell teixit suís”. Divendres Helbig tancarà la nova 080 que s’inicia avui a la Ciutadella “amb molta il·lusió”. I innocència.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.