Política

El govern no reclama a l’Estat els diners del Quart Cinturó

La subcomissió d’infraestructures tanca un paquet d’inversions de 787 milions d’euros sobre els 905 previstos

El govern de la Generalitat va evitar ahir remenar les males vibracions que provoca el Quart Cinturó entre el PSC i els seus socis a l’executiu, ERC i ICV, i va deixar fora, sense reclamar, les partides de la proposta referides a la Ronda del Vallès, l’eufemisme que utilitza l’executiu per referir-se al Quart Cinturó.

El paquet d’inversions pactat ahir a Madrid en la subcomissió d’infraestructures –el grup de treball que s’encarrega de desplegar l’Estatut i de pactar les inversions que han de compensar el dèficit de Catalunya en infraestructures– deixa de banda els dos trams proposats: Olesa de Montserrat-Viladecavalls i Terrassa-Granollers.
No obstant això, la reunió va aconseguir tancar inversions en infraestructures per valor de 787 milions d’euros, dels 905 milions pendents d’invertir després de l’acord assolit pel conseller d’Economia, Antoni Castells, i el ministre Pedro Solbes i després de les esmenes introduïdes en els pressupostos per al 2008. La reunió d’ahir va estar encapçalada pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i el secretari d’Estat de Cooperació Territorial, Fernando Puig de la Bellacasa.

En la roda de premsa que es va fer després que es reunió la subcomissió, el conseller Nadal va assegurar que el Quart Cinturó no havia sigut “objecte d’anàlisi” per cap de les dues parts. La Generalitat no va reclamar els diners que s’hi podrien haver destinat tot i haver assegurat a finals de gener que aquesta obra formaria part del llistat de peticions que farien arribar al govern espanyol. També van quedar fora d’aquesta reunió les bonificacions que el govern català volia aplicar als peatges de la AP-7 que hi ha a l’altura d’Amposta i Martorell.

El paquet d’inversions més gran que van acordar els dos executius anirà destinat a millorar la xarxa de Rodalies; seran gairebé 250 milions per millorar andanes i accessos de 35 estacions i construir una nova línia costanera.

Els 105 milions restants de la partida de Foment serviran per millorar un tram gironí de la A-2, la variant de la N-260 a Gerri de la Sal i la connexió del cinturó litoral de Barcelona amb la C-32. La resta d’actuacions pactades a la subcomissió d’infraestructures provenen dels ministeris de Medi Ambient, Educació, Agricultura i Indústria, i sumen un total de 432 milions d’euros.

Milions pendents
Pel que fa als 118 milions que falten per arribar als 905 acordats pel conseller Castells i el ministre Solbes, previstos als pressupostos de l’Estat per al 2008, després d’ampliar el ventall del que es consideren infraestructures susceptibles de rebre inversions, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques va assegurar que se’n continuarà parlant a les futures reunions de la subcomissió.

Tant Nadal com el secretari d’Estat, Fernando Puig, van mostrar-se molt satisfets per l’acord assolit. Això sí, el representant de la Generalitat va alertar que l’entesa suposa l’aplicació de l’Estatut i que “no té res a veure” amb la reforma del finançament autonòmic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.