Foment desencalla el projecte del túnel de rodalies sota les pistes de l'aeroport

La nova terminal T-1 del Prat s'inaugurarà el proper 16 de juny

El nou ministre de Foment portava guardada aquesta carta en la seva visita d'ahir: «La licitació del nou accés de rodalies a l'aeroport serà a finals d'any. Es construirà amb tuneladora i es mantindrà l'operativitat de l'aeroport. A més, es farà amb l'assessorament tècnic de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)». Hi haurà, doncs, túnel ferroviari des de les terminals actuals del Prat, la T-2, fins a la nova T-1 per sota de les dues pistes principals. El que caldrà ara és decidir com i quan treballarà la tuneladora per eliminar qualsevol risc en la seguretat de l'enlairament i l'aterratge dels avions.

Res de nou sobre el TAV

És possible fer de nit l'excavació que afectarà directament el subsòl de les pistes però tampoc no es descarta haver de tancar-ne alguna temporalment. Però Blanco no ha portat cap novetat pel que fa a l'arribada del tren d'alta velocitat (TAV) a l'aeroport, un silenci que deixa clar que tampoc el nou ministre ho considera prioritari –la construcció d'una línia del TAV fins a l'aeroport sembla cada cop més un projecte descartat o amb un horitzó força llunyà.

El ministre també ha aprofitat la visita a Barcelona per conèixer el període de proves de les instal·lacions de la T-1 i per anunciar que el nou aeroport s'inaugurarà el proper 16 de juny. De moment, a la nova T-1 ja s'han traslladat els responsables de gestionar l'operativa aeroportuària. Des de la gran terminal ja es controla la seguretat i el bon funcionament de tots els equips i també el moviment dels avions a l'actual T-2 –només els aterratges i enlairaments es gestionen des de la torre de control–. Oficialment encara no s'ha pres cap decisió sobre com es posarà en marxa la nova T-1 a partir del 16 de juny.

Fa un any, l'organisme aeroportuari Aena plantejava estrenar la terminal amb les companyies del pont aeri amb Madrid, però avui ja no és l'única opció en estudi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.