Política

La premsa i una pluja de milions de dòlars marquen la cursa cap a la Casa Blanca

EL SOMNI AMERICÀ, A VOTACIÓ (i 2)

"És el tarannà dels Estats Units, som en una guerra que ha costat trilions i ara, després que molta gent hagi perdut els seus diners invertits en l'economia fictícia, es dediquen diners reals a fer campanya." Així és com ho veu la professora d'anglès establerta a Girona Khathy Barry-Waag, nascuda a San Francisco el 1962.

Els també professors nord-americans Judith Leavy i Greg Riley es pregunten d'on surten els ingressos milionaris dels candidats, especialment els de Barack Obama, que ha renunciat al finançament públic de la campanya i això li permet, per tant, no donar explicacions sobre els seus donants. Tot i que gran part de les seves despeses s'han pagat per subscripció popular, com recorda l'escriptor Sam Abrams, establert a Sant Cugat del Vallès, és segur que ha rebut "injeccions econòmiques" d'altres procedències.

Els entrevistats també reflexionen sobre el paper dels mitjans de comunicació en aquest procés electoral. Tots entenen que Brack Obama ha estat el favorit de la premsa des del principi, i ho relacionen amb l'excepcionalitat de la contesa "després del desastre de vuit anys de Bush", en paraules d'Abrams. "El país està fatal", sentencia Barry-Waag.

Aquest vídeo és la segona entrega del reportatge El somni americà, a votació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.