Serveis

TARRAGONÈS

La Part Alta de Tarragona, en espera de mil places d'aparcament promeses

La conversió del pàrquing Jaume I en convencional no ha començat

Dos projectes més, al Roqueral i al pàrquing Torroja, de moment s'han descartat

Un dels mals endèmics del nucli antic de Tarragona és la falta d'aparcament. No només per als visitants que hi arriben diàriament, sinó principalment per als veïns, residents, comerciants i treballadors que necessiten deixar el seu vehicle a prop i que, ara mateix, no ho poden fer. Si es fes cas del que ha anat prometent l'Ajuntament els darrers anys per tal de solucionar el problema, ara mateix hi hauria prop de mil places més per deixar-hi el vehicle. Però, de moment, no hi són i les queixes i les reclamacions esdevenen freqüents sense que ningú hi posi remei.

La punta de l'iceberg és, sens dubte, el pàrquing Jaume I, concebut inicialment per ser intel·ligent i amb capacitat per a més de 600 vehicles, però que, quasi deu anys després d'haver-hi començat les obres, continua aturat i serà convencional amb la meitat de places, i el que és pitjor: costarà quasi vuit vegades més del que s'havia pressupostat –dels 3,8 milions del 2002 als prop de 26 que ja es duen gastats–, i cal sumar-hi els 4 milions més que costarà la transformació en pàrquing tradicional. Les batalles judicials entre l'Ajuntament i la concessionària inicial dels treballs, però, ja fa anys que alenteixen el procés, i com a conseqüència, l'equipament ja s'ha convertit en un forat negre.

Altres apostes aturades

Al marge de les 350 places que suposaria la inauguració del Jaume I, sense data prevista perquè s'inauguri i sense que els polítics vulguin ja fixar dates, 600 places més es mantenen en estat d'espera. D'una banda, l'ampliació d'un pàrquing ja existent, el Torroja, a tocar de la Muralla, que estava previst que passés de les 130 places actuals a prop de 400. Tot i que l'obra ja té el vistiplau del ple municipal del febrer, el procés també s'ha aturat. Tot ve de la negativa de la comissió territorial d'Urbanisme de tirar endavant l'ampliació, tot recordant que els terrenys actuals formen part d'un pla parcial acabat i urbanitzat i que el que cal fer és reurbanitzar-los amb el nou pla urbanístic, pendent de ser aprovat de manera definitiva.

L'últim intent del consistori per posar remei a la manca d'aparcament és fer ús de l'antic camp de futbol del Roqueral i dels terrenys annexos, just davant del pàrquing Torroja. En total, són prop de 4.000 m² que pertanyen a l'Arquebisbat de Tarragona i que actualment són utilitzats pel col·legi Sant Pau. Tot i que el mateix alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, a la primavera, es mostrava optimista i confiava que al setembre d'enguany, gràcies a un conveni amb l'Arquebisbat, el recinte es podria transformar en un aparcament amb capacitat per a prop de 400 vehicles, finalment no hi ha hagut entesa.

LA XIFRA

1.000
places
més tindria el nucli antic si els projectes del Jaume I, del Torroja i del Roqueral haguessin avançat.

Mesures provisionals, però només per a visitants

Mentre es manté la paràlisi pel que fa a la creació de més places, els visitants ocasionals de la Part Alta sí que tenen alternatives per deixar el vehicle. D'una banda, els 28 restaurants de l'Associació de Restauradors de la Part Alta (ARPA) regalen als seus clients tiquets de dues hores d'aparcament al pàrquing Saavedra, a l'avinguda Catalunya. “Quan algú fa alguna reserva i ens diu que vindrà en cotxe li aconsellem que el deixi en aquest pàrquing”, va explicar el president de l'associació, Quintin Quinsac. A més, des de les 9 del vespre fins a les 6 de la matinada, en un tram de l'avinguda Catalunya, de la rambla Vella i de la Via de l'Imperi també es pot deixar el cotxe, en una mesura destinada al turisme. Els que hi vulguin aparcar tota la nit, però, ho tenen més difícil.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.