Educació

Nova protesta al govern perquè compleixi el decret de l’escola inclusiva

Entitats i famílies convoquen una concentració el 2 de desembre a la plaça Sant Jaume

Diverses entitats, famílies i col·lectius han convocat per al proper 2 de desembre una nova concentració de protesta a la plaça de Sant Jaume perquè el govern faci efectiu i doti de pressupost el decret 150/2017, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. La nova acció reivindicativa impulsada pel Moviment per a la Inclusió de la Comunitat Educativa de Catalunya (MICEC) li donen suport l’Associació Aprenem Autisme, Associació Catalana d’Infermeria i Salut Escolar, Associació en Defensa dels Drets de les Persones amb Discapacitat Intel·lectual i Associació de Diabetis de Catalunya, entre d’altres, a més de diversos sindicats.

El MICEC ha exigit en un comunicat que el govern desplegui el decret amb un pressupost que garanteixi, “sense mitges tintes, l’atenció de l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu”. L’entitat formada per famílies amb nens, adolescents i joves amb capacitats diverses reclama “una escola per a tothom, ja siguin centres ordinaris o d’educació especial” i “on tot l’alumnat pugui fer efectiu el dret a rebre una educació de qualitat”.

Al manifest s’expressa que “el nostre govern no pot seguir vulnerant de forma sistemàtica aquest dret” i es denuncia que la conselleria d’Educació “no vetlla perquè els centres educatius disposin dels recursos necessaris per atendre la diversitat, així com de formació a tots els centres i professionals, a fi de garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats”.

Les famílies i les entitats exigeixen un “pla d’acció urgent, amb dotació econòmica”, per “garantir la participació de tot l’alumnat en condicions d’equitat i igualtat d’oportunitats durant l’horari lectiu i no lectiu al centre educatiu”.

Demandes

També demanen el “desplegament i implementació de les mesures i suports intensius per atendre les necessitats dels alumnes més vulnerables de la població escolar”, que són “els alumnes amb necessitats educatives especials”. En concret, reclamen una “dotació suficient de professionals especialistes per garantir la participació i progrés de l’alumnat amb necessitats educatives especials a l’aula ordinària” i asseguren que “en aquests moments no es garanteix”.

Els promotors del manifest han citat que per donar resposta a aquest alumnat calen “mestres d’educació especial, mestres d’audició i llenguatge, orientadors educatius, aules d’acollida, aules hospitalàries i atenció domiciliària”.

Un augment de professors que faciliti la codocència a les aules i del personal laboral d’atenció educativa són altres de les peticions recollides al manifest juntament amb la baixada de ràtios com “la primera de les mesures universals”.

Reclamen la creació d’espais amb la dotació horària necessària perquè docents i especialistes es puguin coordinar per possibilitar el progrés de tot l’alumnat a l’aula i al centre, a més de desenvolupar i implementar projectes de convivència escolar i benestar emocional o l’acció tutorial i potenciar l’orientació educativa i l’augment de plantilles de serveis d’assessorament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.