El síndic de Tarragona exigeix a l'Ajuntament que sigui molt més àgil

Durant el 2009, va tramitar 90 queixes, especialment per retard en la concessió de permisos i llicències

El síndic municipal de Tarragona va presentar ahir l'informe de totes les queixes tramitades durant el 2009, l'any en què la figura del defensor del ciutadà es va posar en funcionament. En el marc d'una sessió plenària amb la presència de tots els regidors i síndics i síndiques d'arreu de Catalunya, Francesc Farré va anar desgranant les denúncies que ha anat rebent dels ciutadans. Principalment, les preocupacions majoritàries es deriven del retard i la lentitud de l'administració municipal, que afecten sobretot a l'àrea d'Urbanisme i Llicències. De fet, gairebé una de cada tres queixes rebudes tenen relació. Altres denúncies que van arribar a l'oficina del síndic tarragoní van ser les relacionades amb la contaminació acústica procedent d'alguns establiments i locals, els episodis de males olors, el fum i d'altres denúncies també relacionades amb la sanitat i el medi ambient. En general, es va instar el consistori –entès com a administració– a agilitar tots els tràmits i processos pel bé dels ciutadans.

En total, el síndic de Tarragona va decidir obrir un total de 90 expedients, encara que el nombre de persones ateses va superar les 200. Farré va recordar que moltes de les peticions no eren de la seva competència i, un cop feta l'explicació corresponent, instava les persones a dirigir-se als organismes corresponents. L'informe del síndic es pot consultar a través de la xarxa, on apareixen tots els expedients i l'estat en què es troben. D'acord amb la unanimitat amb què els quatre grups municipals van consensuar la figura de Francesc Farré, ahir els portaveus van aplaudir la tasca efectuada en els darrers nou mesos.

Home, resident a la zona centre i fart del retard administratiu

S.C

El perfil de ciutadà que acudeix al síndic de Tarragona és un home, amb domicili al centre de la ciutat i que es queixa pel retard en la concessió d'alguna llicència o d'algun permís de l'Ajuntament. En el seu informe, el síndic posa de manifest que els ciutadans residents als barris de Ponent –Campclar, Bonavista o Torreforta, entre d'altres– tenen menys informació respecte a aquesta figura creada a principis de l'any passat. Per això, va insistir en la necessitat de continuar fent tasca «no només informativa, sinó també formativa». Moltes de les queixes que li van arribar i que li continuen arribant no són estrictament de la seva competència i, fins i tot, fan referència a problemes que haurien de resoldre síndics d'altres ciutats. Ahir, els de Reus, Cornellà, Santa Coloma de Gramenet, Sabadell, Cambrils, Tortosa, Terrassa i la Seu d'Urgell van acompanyar Farré.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.