Societat

Lucena: “Catalunya està en un risc alt de decadència econòmica i l’ampliació de l’aeroport ajudaria a mitigar-lo”

El president d’Aena veu “determinant” el pronunciament que en faci Aragonès perquè el projecte prosperi o no

El president d’Aena, Maurici Lucena, ha assegurat que li sembla “evident que Catalunya està en un alt risc de decadència econòmica” i ha avisat que una ampliació de l’aeroport del Prat seria “un dels pocs elements que ajudaria a mitigar-lo”.

En una entrevista a Ràdio 4 i La 2, ha assenyalat que una ampliació de l’aeroport vindria acompanyada de “prosperitat, ocupació i inversions” i ha recordat que la contribució al PIB pujaria 2,1 punts, fins al 8,9% del PIB.

A més, ha augurat que si l’aeroport no s’amplia i arriba al seu límit, els preus dels bitllets d’avió pujaran, com ha succeït a Heathrow. Lucena ha comentat que el pronunciament del president de la Generalitat, Pere Aragonès, sobre el projecte serà “determinant” perquè prosperi o no.

El president d’Aena ha insistit que l’ampliació suposaria una inversió de 1.700 milions d’euros i 20.000 llocs de treball només en la construcció i comptant els efectes directes i indirectes de l’activitat aeroportuària s’arribaria fins als 365.000.

“Oposar-se a això és oposar-se a llocs de treball en un moment on Catalunya i Espanya no estan per massa bromes”, ha continuat.

Amb tot i després de més d’un any i mig de reunions amb institucions i agents econòmics, el president d’Aena ha explicat que el pronunciament “en un sentit o en contrari” que faci el nou president de la Generalitat, Pere Aragonès, sobre l’ampliació serà “determinant” per al futur del projecte.

El president d’Aena es va reunir fa setmanes amb Aragonès, que li va demanar temps per estudiar la proposta.

Lucena, que ha comparat de nou la transcendència de l’ampliació amb la de l’Expo 1929 o els Jocs Olímpics, ha remarcat que tenir la Generalitat a favor és imprescindible perquè és qui ha d’iniciar les tramitacions els permisos mediambientals, ja que el perllongament de la tercera pista implica envair una zona protegida que Aena s’ha compromès a compensar en una proporció d’1 a 10.

D’altra banda, Lucena ha celebrat el manifest que les entitats econòmiques i socials llegiran en l’acte de demà passat a Esade perquè es posa l’ampliació al centre del debat públic i se n’analitzen els pros i contres.

Pel que fa a les previsions d’aquest estiu, Lucena ha pronosticat que hi haurà “molt més tràfic aeri que ens els darrers mesos” tot i que ha evitat concretar-ho en xifres davant una situació de davallada que “no té precedents històrics”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

trànsit

Els Mossos despleguenun macro operatiu de Trànsit amb una trentena de controls simultanis

Barcelona
BANYOLES

Fil a l’agulla per a desenvolupar Sota Monestir

BANYOLES
URBANISME

La Paeria impulsa la construcció de 17 nous habitatges al Centre Històric

lLEIDA
serveis

El nou pavelló de les Glòries incorporarà una coberta verda

bARCELONA
infraestructures

El traspàs de la línia R1 de Rodalies farà els primers passos el gener del 2025

barcelona
TREBALL

Denuncien la sobrecàrrega de feina de les infermeres a la costa tarragonina

L’Ametlla de Mar
SOCIETAT

Barcelona acull del 10 al 18 d’agost la quinzena edició del Circuit Festival

Barcelona
MEDI AMBIENT

Buiden de peixos el pantà d’Ulldecona per evitar una mortalitat massiva

La Pobla de Benifassà
INFRAESTRUCTURES

Acciona pagarà finalment els afectats per les esquerdes del túnel del Coll de Lilla

Montblanc