L’avinguda Sant Jordi d’Olot suporta un trànsit de 20.000 vehicles diaris
No És un Vial remarca que uns 4.000 són camions i que un centenar transporten animals vius
L’entitat diu que només la variant pot solucionar les afectacions als veïns
L’eix viari format per l’avinguda Sant Jordi i el carrer Portbou d’Olot suporta un trànsit diari de 20.000 vehicles, un 18% dels quals (uns 4.000) són pesants i, d’aquests, un centenar transporten animals vius. Si es té en compte la restricció de la circulació de camions de més de 7.500 quilos per l’eix Vic-Olot que no tinguin destinació o origen a la Garrotxa o a Osona, té lògica deduir que la majoria dels camions i un gruix important de vehicles provenen de les àrees d’activitats econòmiques de la comarca de la Garrotxa. La plataforma No És un Vial, És un Carrer ha exposat dades per demostrar que l’única solució al problema que pateixen els veïns de la zona és la construcció de la variant nord.
La Garrotxa suma en conjunt una mica més de tres milions de metres quadrats de sòl dedicat a activitats econòmiques, majoritàriament ocupat. Olot en té 986.828 i el polígon més gran és el del Pla de Baix, amb 338.130. El segueixen Sant Joan les Fonts, amb 492.689 metres quadrats de sòl i amb el polígon de Begudà com el més extens, amb 437.602, i, en tercera posició, Sant Jaume de Llierca, que suma 456.554 metres quadrats, amb els dos polígons de Politger al capdavant i amb l’anomenat polígon Sud com a més gran, amb 315.757. Les Preses tanca el grup capdavanter amb 436.102 metres quadrats, concentrats majoritàriament al Pladevall. Els segueixen els que tenen entre 400.000 i 200.000 metres quadrats; per ordre: Argelaguer, la Vall de Bianya, la Vall d’en Bas, Besalú i Sant Ferriol. I tanquen la llista els que no arriben als 100.000 metres quadrats; també per ordre: Sant Feliu de Pallerols, Montagut i Oix i Castellfollit de la Roca.