Infraestructures i serveis

La reforma de la variant de Banyoles es retarda

Les obres es van aturar l’estiu passat i s’havien de reprendre a principis d’aquest any, però ara la Generalitat les ajorna fins a “la primavera”

Durant la interrupció s’està refent el projecte inicial

Les obres de reforma de la C-66 entre la rotonda d’Haribo i la de les coves de Serinyà (el tram corresponent a la variant de Banyoles) no es reprendran fins “a la primavera”, han indicat des del Departament de Territori i Sostenibilitat. Els treballs es va interrompre l’estiu passat perquè calia refer el projecte inicial arran d’uns problemes de caire tècnic que van aparèixer en relació amb les característiques del terreny. Aleshores, al departament van anunciar que les màquines es tornarien a engegar a principis d’aquest any. “La millora del projecte, per l’envergadura de l’actuació, comporta una tramitació tècnica i administrativa addicional”, han argumentat al govern per explicar l’allargament del parèntesi en les obres.

La feina feta

Fins al moment de l’aturada es van construir els nous accessos al tronc central, entre els quals destaca el de la carretera de Vilavenut, que és una de les principals entrades i sortides de Banyoles.

Tres carrils

El projecte que s’està refent afecta el tronc central de la variant, que es dotarà de trams de tres carrils per facilitar els avançaments amb seguretat. Hi haurà dos trams en cada sentit. També s’aixecaran murs a les mitjanes (com s’ha fet entre Serinyà i Fares), la calçada tindrà un asfalt més adherent i els carrils d’acceleració per als que s’incorporen a la carretera seran més llargs.

Inicialment, el pressupost s’havia calculat en 13,3 milions d’euros, però les modificacions el faran augmentar fins als 15 o 15,3 milions d’euros. A partir del moment que comencin de nou, les obres duraran aproximadament un any, segons les previsions.

LA XIFRA

8,5
quilòmetres
és la llargada de la variant de Banyoles de la C-66.

Pendents de l’ampliació del pont del Ser

Abans de començar els treballs a la variant de Banyoles, ara interromputs, Territori i Sostenibilitat va executar les obres de reforma de la C-66 entre Serinyà i l’entrada de Besalú a la recta de Fares. No s’hi va incloure, però, la millora del tram comprès entre el nucli de Serinyà i el pont sobre el riu Ser. Està previst que aquest viaducte –molt perillós perquè és una revolt– s’eixampli per fer-lo més segur, però no s’ha fet públic encara ni el projecte corresponent ni tampoc cap calendari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’ICAG, compromès amb la nova llei de paritat

girona
URBANISME

Comencen a enderrocar l’edifici d’El Barco d’Esplugues de Llobregat

Esplugues de Llobregat
SOCIETAT

Tarragona incorporarà quatre nous busos elèctrics per millorar la flota urbana

Tarragona

El cicle ‘Notes al Parc’ tanca la 8a edició amb prop de 3.300 espectadors

gIRONA
SOCIETAT

Montblanc i la Patum, finalistes dels Premis Història National Geographic

Montblanc
societat

L’Acústica comptarà amb un dispositiu de seguretat i neteja format per 190 efectius

figueres
SUCCESSOS

Rubí reafirma la condemna contra el doble crim masclista al Vallès Occidental

Rubí
SOCIETAT

La Generalitat confirma la sanció de 10.000 euros a Sílvia Orriols per un discurs xenòfob

Barcelona

Prohibeixen aparcar a l’entorn d’una gran superfície de Montigalà per evitar el transport il·legal

Badalona