Serveis

tarragona

El nou Jaume I tindrà quatre plantes i menys de 350 places

El consell d'administració de l'empresa d'aparcaments decidirà el mes que ve el projecte que portarà a concurs

El finançament dependrà de les propostes de les empreses que hi participaran

Tènuement, però, al cap i a la fi, sembla que es comença a veure la llum al final del túnel. Des de fa unes setmanes, l'Ajuntament de Tarragona ja disposa dels projectes elaborats per les tres empreses d'enginyeria a les quals va convidar perquè presentessin les seves propostes per construir l'aparcament convencional. Un cop s'han complert els terminis –en aquesta ocasió, no hi ha hagut retard– el següent pas serà escollir-ne un en la propera reunió del consell d'administració d'Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT). Aquesta serà la idea que es portarà a concurs, i que hauran de complir tots els participants.

Quatre plantes

Segons va explicar la regidora responsable de l'empresa d'aparcaments, Lola Herrera, el futur aparcament de la plaça de l'Escorxador tindrà quatre plantes, connectades amb rampes, però no es va atrevir a concretar el número de places, tot i que va deixar clar que “com més n'hi hagi, millor, encara que seran menys de 350”. La regidora va recordar que el procés de selecció del projecte definitiu es durà a terme després que obrin els sobres amb cadascun dels projectes presentats.

La intenció del consistori tarragoní és adjudicar l'obra en el termini més ràpid possible per tal que la construcció del pàrquing que espera amb candeletes tot el veïnat del nucli antic pugui començar a finals d'any. Tot i que el consistori sempre ha insistit que el cost aproximat de la reconversió de l'aparcament oscil·laria entre els quatre i els cinc milions d'euros, Herrera va recordar que vindrà marcat per la proposta de cadascuna de les empreses adjudicatàries. Pel que fa a la ferralla que encara hi ha a dins –instal·lada quan es construïa l'equipament, que primer havia de ser intel·ligent– la regidora es va limitar a explicar que “es farà el que estigui dins de la legalitat”.

LA XIFRA

14
mesos
és el període que es preveu que duraran les obres de construcció del nou aparcament convencional.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.