Societat

societat

La Cursa Popular del Carrer Nou de Girona tindrà un nou circuit

Les inscripcions online estaran obertes fins el divendres 13 d’octubre

L’Associació Girona Centre Eix Comercial, l’Ajuntament de Girona, patrocinadors i col·laboradors han presentat aquest dimarts la imatge de la Cursa Popular del Carrer Nou del comerç de Girona, que enguany es durà a terme el diumenge 15 d’octubre. La principal novetat d’aquest any serà un nou circuit i un canvi en l’hora de les sortides de les diferents proves.

La 44a edició de la cursa popular gironina, impulsada i organitzada pel comerç de la ciutat des del 1979, comptarà enguany amb totes proves: les curses estrelles dels 10 i 5 km, les milles urbanes, les proves infantils no competitives, i les variants de la cursa d’empresa i participació per clubs o escoles; trofeus i xecs regal de Girona Centre per bescanviar als comerços associats.

Les inscripcions a través d’internet es poden fer des de principis de setembre i estaran obertes fins el divendres 13 d’octubre a les 20 hores. Durant aquella setmana també es podran fer les inscripcions presencialment a l’estand de l’organització, al mateix carrer Nou. Per altra banda, les inscripcions presencials a les curses infantils es podran fer a la botiga Intersport Akilia a partir del 2 d’octubre.

Una tradició gironina i d’essència popular

La cursa popular del carrer Nou de Girona va néixer el 1979 per iniciativa d’uns pocs comerciants que volien donar vida al seu carrer i fer un regal a la ciutat. Els recursos eren escassos, però l’empenta dels creadors, la col·laboració de les institucions i les ganes de córrer dels gironins van suplir totes les mancances. La cursa arriba enguany al seu 44è aniversari amb el mateix esperit amb què va néixer i orgullosa dels atributs que s’ha guanyat amb el temps: la més antiga, la més popular i la més viva de les comarques gironines.

El seu reglament diu textualment: “la cursa s’obrirà a totes les persones, sense límit d’edat, sexe o nacionalitat. És una cursa per caminants, atletes i marxadors”. Certament, el pas del temps i les millores que s’han anat introduint cada any en l’organització no han malmès aquesta essència popular. I el fet que la cursa neixi i mori en un dels carrers més emblemàtics de Girona han contribuït a conservar-la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia