Societat
Els dos ocupants del iot naufragat a Menorca podrien haver caigut a l'aigua per un cop de mar
Les investigacions que duu a terme la Guàrdia Civil apunten, com a hipòtesis però versemblant, que un cop de mar podria haver provocat la caiguda a l'aigua dels dos tripulants del iot White Angel divendres passat quan navegaven cap a l'Estartit, ha informat l'institut armat.
El cadàver del propietari de l'embarcació, Daniel Rner H., de 60 anys, i de nacionalitat belga, va ser trobat diumenge a l'aigua prop del Cap de Creus, a Girona, mentre que el iot va ser localitzat el mateix dia per un avió de l'Exèrcit de l'Aire a uns 40 milles al nord del Cabo Cavalleria, a Menorca.
Un helicòpter de Salvament Marítim i una embarcació del Servei Marítim de la Guàrdia Civil de Girona continuen buscant aquesta tarda el segon tripulant desaparegut, el mecànic electricista Mark J., de 35 anys, entre el Cap de Creus i Palamós.
La Guàrdia civil de Maó ha finalitzat aquest migdia la segona inspecció ocular al White Angel i cada vegada pren més força la hipòtesi que van patir un cop de mar. L'estat en el qual es va trobar el iot, amb els dos vidres davanters i una antena trencats, i altres indicis trobats a l'interior de la cabina fan pensar als investigadors que un cop de mar va sorprendre els dos navegants i que l'impacte entre l'onada i la velocitat que portaven va ser tan fort que van ser empesos a l'aigua. El iot va seguir a la deriva fins que se li van parar els motors, possiblement per falta de carburant.
Encara que aquesta sigui la hipòtesi amb la qual treballen els agents, la Guàrdia Civil de Girona encara no dóna la investigació per tancada, a l'espera de poder disposar de l'informe tècnic definitiu dels investigadors de Maó i de l'informe definitiu de l'autòpsia practicada al cadàver del propietari del vaixell.
L'examen forense haurà de determinar entre d'altres coses si les contusions i possibles fractures que presentava el cos de la víctima pot correspondre amb el supòsit de l'accident marítim amb el qual treballa la Guàrdia Civil, amb les dades recollides fins ara.
El cadàver del propietari de l'embarcació, Daniel Rner H., de 60 anys, i de nacionalitat belga, va ser trobat diumenge a l'aigua prop del Cap de Creus, a Girona, mentre que el iot va ser localitzat el mateix dia per un avió de l'Exèrcit de l'Aire a uns 40 milles al nord del Cabo Cavalleria, a Menorca.
Un helicòpter de Salvament Marítim i una embarcació del Servei Marítim de la Guàrdia Civil de Girona continuen buscant aquesta tarda el segon tripulant desaparegut, el mecànic electricista Mark J., de 35 anys, entre el Cap de Creus i Palamós.
La Guàrdia civil de Maó ha finalitzat aquest migdia la segona inspecció ocular al White Angel i cada vegada pren més força la hipòtesi que van patir un cop de mar. L'estat en el qual es va trobar el iot, amb els dos vidres davanters i una antena trencats, i altres indicis trobats a l'interior de la cabina fan pensar als investigadors que un cop de mar va sorprendre els dos navegants i que l'impacte entre l'onada i la velocitat que portaven va ser tan fort que van ser empesos a l'aigua. El iot va seguir a la deriva fins que se li van parar els motors, possiblement per falta de carburant.
Encara que aquesta sigui la hipòtesi amb la qual treballen els agents, la Guàrdia Civil de Girona encara no dóna la investigació per tancada, a l'espera de poder disposar de l'informe tècnic definitiu dels investigadors de Maó i de l'informe definitiu de l'autòpsia practicada al cadàver del propietari del vaixell.
L'examen forense haurà de determinar entre d'altres coses si les contusions i possibles fractures que presentava el cos de la víctima pot correspondre amb el supòsit de l'accident marítim amb el qual treballa la Guàrdia Civil, amb les dades recollides fins ara.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.