Un document de TMB admet la reducció d'hores de servei dels autobusos de Barcelona
Mobilitat
El comitè de conveni de TMB –que representa la meitat del comitè d'empresa més un– ha denunciat la reducció d'hores de servei dels autobusos de Barcelona. L'advertiment queda certificat per un gràfic inclòs a la plana 21 del Pla de Bus 2009-2012 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), un document de la mateixa empresa pendent d'aprovació al qual ha tingut accés l'AVUI.cat.
La graella reconeix el descens d'un 4,1% de les hores de servei en un menys d'un any, entre novembre de 2007 i el setembre d'aquest any. Els portaveus de TMB, però, consideren que aquestes dades no s'han de tenir en compte perquè "no consten en cap document aprovat".
Els sindicats, però, s'ho mira d'una altra manera i segons Josep Garganté, delegat del comitè, aquesta reducció s'està aplicant des del 15 de setembre, coincidint amb la tornada a les escoles i amb el punt àlgid de la demanda, de manera que no estaria justificada la retallada. TMB respon que només s'han fet ajustaments en determinades línies i franges horàries per ajustar l'oferta a la demanda i per reorientar recorreguts condicionats per obres en alguns trams. També asseguren que hi ha el mateix nombre d'autobusos ara que fa un any i que malgrat el descens de demanda, un 6% des que va començar 2008, es continuen contractant conductors perquè la plantilla fa més dies de descans.
El comitè ha iniciat una campanya contra el que ells consideren "un pitjor servei per als usuaris". S'han dirigit als clients, a la Federació d'Associacions de Veïns i a l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. Segons Garganté, l'Ajuntament no ha donat cap resposta a la seva queixa.
TMB puntualitza que malgrat el descens de la demanda, propiciada per l'ampliació de la xarxa del metro, pel tramvia i per l'augment dels usuaris de la bicicleta, es continuen i es continuaran cobrint les places vacants de conductors, i que els xofers "no han de patir pels seus llocs de treball".