Societat

"Sempre paguem els mateixos"

Transport

“Ja era hora que fessin aquesta targeta per als infants, tot i que al final no l’han fet gratuïta del tot i això em sembla malament”. Així opina la Cristina, una mare amb dos fills petits, l’endemà que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aprovés la creació de la T-Infant, amb un cost anual de 35 euros, i la pujada significativa de preus de tots els bitllets l’any 2009. “De tota manera –manté la Cristina–, jo estalviaré força perquè tinc dos fills, un encara massa petit però l’altre no, que fan dos viatges en metro al dia”. Viu a Collblanc i du els nens a un col·legi concertat de la rambla de Catalunya: “De moment la petita encara no paga, però el gran gasta setmanalment una T-10. Jo m’he de comprar una T-50/30 perquè al dia faig, com a mínim, quatre viatges”, concreta. Ella, tot i que la targeta amb què pot fer 50 viatges en 30 dies li apujaran força (quasi dos euros), estalviarà. “No hauré de gastar tant amb les targetes del nen i d’aquí a un any amb les de la nena, que ja tindrà quatre anys i haurà de pagar”.

En canvi a qui no li sortirà gens a compte és a Isabel Rejinfo, una dona de nacionalitat sud-africana que viu a Barcelona amb els seus dos fills des de fa cinc anys. “Quina mala sort. Un dels nens ja té 13 anys i per tant no es podrà beneficiar de la targeta, i l’altre, que en té 18, tampoc. Així doncs, a casa, que cada setmana comprem una T-10 per cada un, en sortirem molt perjudicats”, explica. I diu que en un moment de crisi com aquest, això “no és just”.

Creu el mateix Isabel Reyes, que a més, assenyala que és un greuge comparatiu que a Barcelona tinguem el preu dels bitllets més alt que a Madrid.

També és de l’opinió que sempre paguem els mateixos Salvador Esteban, que és molt crític amb els polítics que decideixen “sistemàticament” apujar el cost de tots els serveis als ciutadans normals, que són els que “hem de tirar el país endavant”. Per Esteban no hi ha dret que en un moment de crisi “en comptes de congelar el preu dels transports, ens l’apugin”; en relació amb la creació de la T-Infant, pensa que és una vergonya que només l’hagin pensat per a menors fins als 12 anys. “Hauria de ser fins als 16”, diu. Aquesta és una opinió generalitzada: que el transport hauria de ser totalment gratuït fins que s’acabés l’escolarització obligatòria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

La UdG acull un congrés centrat en la diversitat sexual a Iberoamèrica

girona
educació

Educació publica l’adjudicació de destinacions dels docents que havia endarrerit

barcelona
societat

L'Ajuntament organitza més d’una trentena d’activitats durant l’estiu

girona
SOCIETAT

Minuts de silenci a Salou i Sabadell pels feminicidis del cap de setmana

Sabadell
URBANISME

Fons Next Generation per millorar el punt de control al riu Cardener

Súria
URBANISME

Proposen una moratòria de llicències urbanístiques d’un any a una trentena de solars

salt
MEDI AMBIENT

Reclamen un pla urgent per acabar amb els gasos contaminants als avencs del Garraf

Sitges
salut

La vacunació infantil s’estanca per sota dels nivells prepandèmia

Barcelona
SOCIETAT

El 70% de la llars amb infants malbarata aliments habitualment

Barcelona