Societat

L'avió accidentat a Barajas no va estendre els alerons abans d'intentar enlairar-se

Els pilots de l'avió de Spanair JK5022, sinistrat a Madrid el 20 d'agost, no van estendre els alerons abans d'intentar enlairar-se, i una fallada elèctrica va impedir que sonés l'alarma, segons afirma The Wall Street Journal en la seva edició electrònica.

El diari de Nova York cita fonts properes a la investigació, i assenyala que "un suposat mal funcionament elèctric va impedir que els pilots rebessin el senyal d'alarma alertant del perill", fet que podria haver causat l'accident pel qual van morir 154 persones.

El  mateix text diu que "dades preliminars obtingudes de les caixes negres del McDonnell Douglas MD-82 indiquen que els dos motors van funcionar correctament i que no hi havia foc abans de l'impacte", extrem que ja havia explicat un representant d'Aviació Civil.

S'investiga també per què el procediment habitual de supervisió previ a l'enlairament no va detectar que els alerons no s'havien obert. Per això, segons el diari nord-americà, es treballa amb la hipòtesi que la tripulació estava distreta o que va treballar amb presses.

El mateix article explica que els investigadors creuen que el mal funcionament del sensor de temperatura exterior, detectat inicialment pel comandant, "no sembla que pogués tenir un impacte directe en l'habilitat de l'avió per volar". Tanmateix, "el problema del sensor podria haver sigut el senyal que hi havia problemes en els circuits elèctrics", afirma The Wall Street Journal citant com a font "un pilot retirat familiaritzat amb els circuits elèctrics de l'MD-80".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.